۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

نماینده دشتستان در مجلس:

امکانات درمانی دشتستان افزایش یابد/ لزوم توسعه تجهیزات پرتودرمانی

امکانات درمانی دشتستان افزایش یابد/ لزوم توسعه تجهیزات پرتودرمانی

بوشهر - نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات درمانی دشتستان متناسب با جمعیت آن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر سعادت صبح سه‌شنبه در نشست با مدیران تامین اجتماعی بوشهر با عرض تسلیت ایام شهادت امام علی (ع)، اظهار امیدواری کرد: با همکاری سایر نمایندگان استان، نسبت به رفع مشکلات استان به ویژه مشکلات بخش درمان که با سلامت و جان انسان‌ها سر و کار دارد، اقدام شود.

وی با بیان اینکه هرآنچه لازم باشد برای کمک به بخش درمانی استان پیگیری خواهد کرد، گفت: کارهای بسیار خوبی در این حوزه استان انجام شده اما در مقایسه با استان‌های همجوار، فاصله زیادی وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجبور بودن مردم استان به مراجعه به استان‌های همسایه و یا سایر استان‌ها برای کارهای درمانی، تاکید کرد: این موضوع، هزینه‌های مالی و دشواری‌های متعددی را به شهروندان استان  تحمیل می‌کند که به هیچ عنوان زیبنده استان بوشهر با این‌همه عظمت و ثروت موجود در آن نسیت.

امکانات مقابله با سرطان در استان افزایش یابد

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری سرطان در سطح جامعه و به ویژه در بین بانوان رو به افزایش است، افزود: باید در زمینه امکانات پزشکی به خصوص در زمینه های شیمی درمانی و پرتودرمانی، امکانات و پزشکان متخصص در استان وجود داشته باشد تا مردم برای مداوای خود در سایر استان‌ها سرگردان نباشند.

سعادت اظهار داشت: وقتی مردم استانی چون بوشهر با وجود تاسیسات بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی و درآمدهای بسیار زیاد، به دلیل نبود امکانات در استان، برای مداوای بیماری مجبور به مراجعه به استان‌های همجوار و یا سایر نقاط کشور می‌شوند یعنی عدالت در جامعه برقرار نیست و باید در این خصوص اقدام شود تا به توقع بجای مردم پاسخ مثبت داده شود.

امکانات درمانی در مرکز استان متمرکز نشود

وی با اشاره به اینکه یقینا هر چهار نماینده استان در کنار مجموعه بیمه و درمان استان خواهند بود، بیان داشت: منکر ضرورت توجه به مرکز استان نیستیم اما نباید به گونه‌ای عمل شود که امکانات درمانی استان در مرکز بوشهر متمرکز باشد بلکه باید به همه شهرستان‌های استان توجه شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی به وجود یک چهارم جمعیت استان در شهرستان دشتستان اشاره کرد و گفت: امکانات درمانی این شهرستان باید با جمعیت آن تناسب داشته باشد.

راه‌اندازی کلینیک و درمانگاه در ارم و بوشکان

 سعادت با اشاره به راه صعب‌العبور بخش‌های ارم و بوشکان، خواستار راه‌اندازی کلینیک و درمانگاه در این بخش‌ها شد.

وی ادامه داد: بیمارستان تامین اجتماعی برازجان، نیاز به تخت‌های بیشتری دارد و بهتر است از حالت تک تخصصی بودن بیرون آید تا خدمات بیشتری به مردم ارایه دهد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت راه اندازی سریعتر کلینیک تخصصی برازجان، گفت: فضای اداره تامین اجتماعی شعبه دشتستان نیاز به گسترش دارد ضمن اینکه در صورت امکان بهتر است در شهرهای آبپخش و سعدآباد نیز شعب تامین اجتماعی دایر شود.

کد خبر 3696885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha