۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۹:۵۴

پاکستان بیش از ۷ هزار پناهجوی افغانستانی را بازداشت کرده است

پاکستان بیش از ۷ هزار پناهجوی افغانستانی را بازداشت کرده است

مقامات کنسولگری افغانستان در پیشاور اعلام کردند: بیش از هفت هزار پناهجوی افغانستانی توسط پلیس پاکستان بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «اطلاعات روز»، مقامات کنسولگری افغانستان در شهر پیشاور پاکستان گفتند: در چند روز اخیر بیش از هفت هزار پناهجوی افغانستانی در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان بازداشت شده‌اند.

«عبدالله وحید پویان»، سرکنسول افغانستان در پیشاور گفت: آزار و اذیت پناهجویان افغان در پاکستان به آخرین حد خود رسیده است.

وی در ادامه افزود: نزدیک به ۱۰ هزار خانواده‌ پناهجوی افغانستانی تعهد داده اند پس از عید سعید فطر داوطلبانه به افغانستان باز می‌گردند.

 پویان به طلوع نیوز گفته است: متأسفانه پس از در گیری در مرز «تورخم» آزار و اذیت پناهجویان افغانستانی به آخرین حد رسیده است من و سفیر افغانستان با «پرویز ختک» سر وزیر ایالت خیبرپختونخوا دیدار کردیم تا مشکل حل شود.

در همین‌حال دولت پاکستان در نظر دارد با افغانستان و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره انتقال مهاجران افغانستانی به کمپ‌هایی در داخل افغانستان گفتگو کند.

در بیانیه وزارت خارجه‌ پاکستان آمده است که در این مذاکرات راه‌ های بازگشت زودتر و احتمال انتقال تدریجی مهاجران افغانستانی از پاکستان به مناطق امن در افغانستان بررسی می‌شود.

از سویی هم «عمر زاخیلوال» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، از مهاجران افغانستانی خواسته است که از پاکستان به کشور خود برگردند.

زاخیلوال روز پنج‌شنبه در ایالت خیبر پختونخواه با نمایندگان پناهجویان افغان دیدار کرده است. نمایندگان پناهجویان در این دیدار  گفته‌اند که به‎صورت داوطلبانه به افغانستان برخواهند گشت.

کد خبر 3700031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha