۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷

بلعیدن پیچ ۴ سانتی توسط کودک ۱۴ ماهه سردشتی

بلعیدن پیچ ۴ سانتی توسط کودک ۱۴ ماهه سردشتی

ارومیه – در جریان عمل جراحی تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت یک پیچ چهارسانتی از روده کودک ۱۴ ماهه سردشتی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، کودک ۱۴ماهه سردشتی به دلیل بلعیدن جسم خارجی پیچ تلگرافی چهار سانتی و عدم پیشرفت حرکتی آن در مسیر روده مورد عمل جراحی  قرار گرفت و این پیچ توسط تیم جراحی بیمارستان امام خمینی (ره) از روده خارج شد.

دکتر کتابچیان متخصص جراح عمومی و رئیس بیمارستان امام خمینی سردشت دراین خصوص گفت: بیمار دختر ۱۴ ماهه که به علت بلعیدن جسم خارجی پیچ تلگرافی به اورژانس مراجعه کرده بود پس از ویزیت پزشک اورژانس و انجام اقدامات پزشکی و رادیو لوژی، پس از سه روز کنترل مسیر حرکتی جسم خارجی و مشاهده عدم حرکت آن در روده  تصمیم به انجام عمل جراحی و باز کردن شکم کودک مذکور کردیم.

وی در خصوص چگونگی این عمل جراحی افزود: پس از باز شدن شکم و شناسایی محل نزدیک به پیچ و مشاهده آن در نزدیکی به زائیده آپاندیس، جهت جلوگیری از باز کردن مستقیم دیواره روده و آسیب بیشتر روده، پیچ به دقت به داخل آپاندیس هدایت شد و پس از انجام عمل آپاندکتومی برداشتن زائیده آپاندیس توانستیم جسم خارجی را برداریم.

وی اظهار داشت: کودک بیمار پس از انجام عمل جراحی و دو روز بستری در بخش جراحی  با حال عمومی خوب ترخیص شد.

دکتر کتابچیان جهت ارتقای سلامت کودکان و جلوگیری از حوادث ناگوار بر مواظبت از کودکان از سوی والدین و اعضای خانواده تاکید کرد.

کد خبر 3701102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha