۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴

نماینده اصلاح‌طلب مجلس:

رئیس‌جمهور به خاطر حقوق‌های نجومی باید عذرخواهی کند

رئیس‌جمهور به خاطر حقوق‌های نجومی باید عذرخواهی کند

نماینده مردم مهریز در مجلس با اشاره به ماجرای افشا شدن فیش‌های حقوقی نجومی گفت: با اینکه به آقای روحانی رأی داده‌ام، اما معتقدم رئیس‌جمهور باید در این رابطه عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صباغیان‌ در جلسه علنی امروز و با ارائه اخطار قانون اساسی با اشاره به مسئله حقوق‌های نجومی و دریافتی‌های غیرمتعارف، اظهار داشت: در این رابطه گفته شده است که هم مشکل از قوانین بوده و هم کسانی تخلف کرده‌اند؛ اگر مشکل از قوانین و مقررات بوده، چرا کسانی برکنار شده‌اند و اگر مشکل قوانین نبوده و سوءاستفاده شده است، تکلیف بزرگترهایشان چه می‌شود؟ تکلیف وزرای مربوطه چه می‌شود؟

وی ادامه داد: من با اینکه به آقای روحانی رأی داده‌ام، اما معتقدم ایشان باید عذرخواهی کند و وزرای مربوطه نیز باید استیضاح شوند یا حداقل مورد سؤال واقع شوند.

این نماینده مجلس خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفت: شما مجلس را در این مدت تعطیل کردید در حالی که باید به این قضایا رسیدگی می‌شد.

صباغیان گفت: تصور مردم این است که رطب خورده منع رطب می‌کند؛ بنابراین ما نمایندگان مجلس نیز باید فیش‌های حقوقی خودمان را منتشر کنیم.

پس از اخطار این نماینده مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به وی گفت: تعطیلی مجلس به خاطر این بود که همین مسائل بررسی شود و در گزارشی هم که در مجلس قرائت شد، هم تخلف از قوانین ذکر شده و هم تسامح در اجرای قانون وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس طی این مدت چهار جلسه برای بررسی این مسئله داشته و امروز هم رئیس کمیسیون به من گزارش داد که طرحی را در دست تدوین دارند.

لاریجانی همچنین درباره سخن نماینده مهریز مبنی بر انتشار فیش‌های حقوقی نمایندگان هم گفت: مخالفتی با انتشار فیش حقوقی نمایندگان نداریم؛ این فیش‌ها در دست خودتان است، می‌توانید برای اطلاع رسانه‌ها نشر دهید.

کد خبر 3711135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • وكيل درجه ٣ IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      من از طرف ايشان عذر خواهى ميكنم