۴ شهریور ۱۳۸۵، ۱۳:۳۷

در دمشق؛

رئيس جمهوري سوريه پيام همتاي ايراني خود را دريافت كرد

رئيس جمهوري سوريه پيام همتاي ايراني خود را دريافت كرد

"بشار اسد" رئيس جمهوري سوريه امروز شنبه پيام محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران درباره رويدادهاي منطقه اي و روابط دوجانبه را دريافت كرد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه "سانا"، اين پيام را محمدرضا باقري معاون وزير امور خارجه ايران در جريان ديدار امروز خود با بشار اسد رئيس جمهوري سوريه به وي تسليم كرد.

محمد رضا باقري در راس يك هيئت بلندپايه هم اكنون سرگرم ديدار از دمشق است و قرار است در ادامه سفر خود براي گفتگو با مقام هاي بلندپايه مصري به اين كشور سفر كند.

برپايه اين گزارش، معاون وزير امور خارجه ايران در ديدار با اسد تحولات عراق، فلسطين و لبنان و آخرين رويدادهاي منطقه اي و نيز محورهاي دستور كار اجلاس جنبش غيرمتعهدها را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در اين ديدار، عرنوس احمد معاون وزير خارجه سوريه و حسن اختري سفير ايران در دمشق حضور داشتند.

باقري پيشتر نيز با فيصل المقداد معاون وزير امور خارجه سوريه ديدار و تحولات منطقه اي، موضوع هسته اي ايران و روابط همكاري بين دو كشور را مورد بحث و گفتگو قرار داد و دوطرف از پيروزي مقاومت لبنان ستايش و بر حمايت از مبارزه عادلانه ملت فلسطين براي بازپس گرفتن حقوق خويش تاكيد كردند.

باقري و المقداد همچنين بر اهميت حفاظت از وحدت و يكپارچگي ارضي عراق و روند سياسي كنوني اين كشور و ادامه همكاري بين دو كشور دوست و نقويت اين همكاري و تداوم رايزني و هماهنگي در نهادهاي بين المللي تاكيد كردند.

کد خبر 371492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha