۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۴

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی:

وقوع ۵۹۱ فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی/ ۶۹ نفر جان باختند

وقوع ۵۹۱ فقره تصادف در جاده‌های خراسان جنوبی/ ۶۹ نفر جان باختند

بیرجند- فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: طی چهار ماهه نخست امسال ۵۹۱ فقره تصادف در جاده های برون شهری استان رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین رضایی بعد از ظهر دوشنبه در ستاد ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به وقوع ۵۰ فقره تصادف فوتی در محورهای مواصلاتی استان طی چهار ماه گذشته، اظهار کرد: در این مدت ۶۹ نفر از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده ای استان از دست داده اند.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته تعداد متوفیان حوادث جاده ای استان ۵۵ نفر بوده است، بیان کرد: این رقم افزایش ۲۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی در سال جاری را نشان می دهد.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی، تعداد تصادفات جرحی این مدت را ۴۰۷ مورد عنوان کرد و افزود: این تصادفات نیز ۷۲۴ مجروح برجای گذاشته است.

رضایی با بیان اینکه در این مدت  ۱۳۴ فقره تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده است، عنوان کرد: در مجموع طی چهار ماهه نخست امسال ۵۹۱ فقره تصادف در جاده های برون شهری استان رخ داده که نسبت به سال گذشته کاهش پنج درصدی را نشان می دهد.

وقوع ۵۳ درصد تصادفات در جاده های روستایی

به گفته وی ۴۰ درصد از تصادفات فوتی و جرحی این مدت در جاده های اصلی و ۵۳ درصد در جاده های روستایی رخ داده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی همچنین به عمده علل تصادف در این مدت اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی به جلو با ۴۱ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۴ درصد به ترتیب بیشترین علل تصادفات این مدت را به خود اختصاص داده اند.

رضایی با اشاره اینکه بیشترین تصادفات این مدت در ساعت ۱۲ بعد از ظهر تا هشت شب رخ داده است، بیان داشت: ۴۸ درصد تصادفات چهار ماه گذشته در این ساعات به وقوع پیوسته است.

افزایش ۱۲۷ درصدی متوفیان تصادفات طی تیرماه

وی با اشاره به وقوع ۱۴۲ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان در ماه گذشته، بیان داشت: از این تعداد ۱۳ فقره تصادف فوتی، ۱۰۳ فقره تصادف جرحی و ۲۶ فقره نیز تصادف خسارتی بوده است.

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی اضافه کرد: طی این مدت ۲۵ نفر در تصادفات جاده ای استان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲۷ درصدی را نشان می دهد.

کد خبر 3723566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha