۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴

شورای امنیت برای بررسی آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل جلسه داد

شورای امنیت برای بررسی آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل جلسه داد

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از اعلام آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک از یک زیردریایی کره شمالی، تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال رسانه ای شدن خبر آزمایش موفقیت آمیز پرتاب موشک بالستیک از یک زیردریایی کره شمالی و با هدف بررسی این موضوع، تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از اینکه دبیر کل سازمان ملل متحد اقدام کره شمالی را «بسیار نگران کننده» اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمریکا و ژاپن برای بررسی موضوع آزمایش موفقیت آمیز پرتاب موشک بالستیک از یک زیردریایی کره شمالی نشستی را پشت درهای بسته تشکیل داد.

همچنین، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این باره اعلام کرد: «بان کی‌ مون» دبیرکل سازمان  شلیک موشک را «بسیار نگران کننده» دانسته و از کره شمالی خواسته است تا با پایان دادن به اقدامات تنش آفرین به به مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

کفتنی است، به دنبال آزمایش موفقیت آمیز پرتاب موشک بالستیک از یک زیردریایی کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور اعلام کرد که کره شمالی برای آغاز یک حمله هسته ای از آمادگی کامل برخوردار است.

این در حالی است که روز گذشته، رسانه های خبری از پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک از یک زیردریایی کره شمالی در دریای ژاپن خبر دادند. بنا بر گزارشات، این موشک بالستیک با طی مسافتی بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر به سمت ژاپن در «منطقه شناسایی پدافند هوایی» ژاپن فرود آمد.

طبق ارزیابیهای ارتش کره جنوبی، این طولانی ترین پرواز یک موشک بالستیک از این نوع توسط کره شمالی است.

کد خبر 3751524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha