۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰

وزیر راه و شهرسازی:

امیرآباد و انزلی بنادر اصلی شمال کشور هستند/ رقابت ۱۴ لاینر جهانی

امیرآباد و انزلی بنادر اصلی شمال کشور هستند/ رقابت ۱۴ لاینر جهانی

نوشهر - وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر امیرآباد و انزلی به‌عنوان بنادر اصلی شمال محسوب شده و برای توسعه دیگر بنادر نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه همایش فناوری‌های نوین دریایی در گفت‌وگو با خبرنگاران، یادآور شد: توسعه بندر انزلی نیز در حال اقدام است که ظرفیت آن به ۱۵ میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی به سیاست شبکه درون ریلی و بندری اشاره کرد و گفت: در این راستا یک بندر اصلی و بقیه بنادر فرعی می‌شود و نوسازی بنادر در دستور کار قرار می‌گیرد و بندر امیرآباد و انزلی به‌عنوان بندر اصلی محسوب می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه توسعه بندر چابهار رو به رشد است و ظرفیت آن از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ تن افزایش‌یافته است گفت: توسعه خط ریلی بین چابهار و زاهدان نیز در دستور کار است.

وی بابیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ هکتار پس‌کرانه و سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی در بندرعباس در دست اقدام است افزود: خوشبختانه امکان سوختگیری و مخازن سوخت در منطقه در دست‌ ایجاد است و از یک پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری در بندر بازدید داشته‌ام.

وی نوسازی ۵۲ کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی را ازجمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام و اضافه کرد: تمام انبارها و تأسیسات بندر امکان دسترسی به ریل خواهند داشت و در حال حاضر ۱۵ درصد کالاها از طریق ریل منتقل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه ۱۱۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی فاز دو بندر شهید رجایی انجام می‌شود تصریح کرد: اجرای فاز سه بندر شهید رجایی با عمق آبخور بیشتر در دستور کار قرار دارد.

آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴ لاینر بین‌المللی در بنادر کشور پهلوگیری می‌کنند و رقابت خوبی ایجادشده است.

وزیر راه و شهرسازی به توسعه بنادر شمالی ازجمله امیرآباد اشاره و اضافه کرد: توسعه بندر امیرآباد امسال به پایان می‌رسد و نکته مهم، اتصال سیستم رو - رو است.

کد خبر 3758286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha