۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۱۷

بهمن کریمیان در گفتگو با مهر:

نمی‌خواهیم سابقه ۶۰ ساله انجمن کارکنان لابراتوآر سینما فراموش شود

نمی‌خواهیم سابقه ۶۰ ساله انجمن کارکنان لابراتوآر سینما فراموش شود

رییس انجمن کارکنان لابراتوآر سینمای ایران درباره مسایلی چون ثبت در وزارت کار، عضویت افرادی که فقط در حوزه دیجیتال کار می‌کنند و سابقه این انجمن صبحت کرد.

بهمن کریمیان رییس انجمن کارکنان لابراتوآر سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط این انجمن صنفی گفت: مدتی است که خانه سینما به دنبال این است تا افرادی را که در حوزه دیجیتال کار می کنند وارد صنف انجمن کارکنان لابراتوآر کند. هرچند این مساله از نظر صنف ما مشکلی ندارد، اما مساله این است که صنف ما نمی خواهد ثبت وزارت کار شود و ما آن سیستمی را که خانه سینما از آن پیروی می کند تا وارد جریان ثبت قانونی وزارت کار شود نمی پسندیم.

وی ادامه داد: در واقع مخالفت ما به این دلیل است که اعضای صنف ما در بخش های دولتی کار می کنند و به همین دلیل نمی توانند زیرمجموعه وزارت کار قرار بگیرند. در چنین شرایطی اعضای انجمن باید وابستگی کاری به بخش خصوصی داشته باشند.

رییس انجمن کارکنان لابراتوآر سینمای ایران تاکید کرد: فکر می کنم خانه سینما دانسته یا نادانسته سعی می کند تا افرادی را به صنف اضافه کند که ما اعتقاد نداریم آنها جزو کارکنان لابراتوآر  هستند. در لابراتوآر تنها پروسه های خدمات پشتیبانی اصلاح رنگ و اصلاح کادر انجام می شود و جای مشخصی دارد، اما این را باید بدانیم که این روزها اکثر شرکت های فیلمسازی امکاناتی را فراهم کرده اند تا خود اصلاح رنگ انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه البته در این میان چند شرکت است که به صورت حرفه‌ای بحث اصلاح رنگ و کادر را به صورت دیجیتال دنبال می کند، توضیح داد: این گروه از افراد کارهای مختلفی را در حوزه سینما از جمله تدوین و صداگذاری نیز انجام می دهند و هر کدام عضو صنوف دیگری از سینما هستند. این افراد پشتیبانی خدمات فنی پس از تولید را انجام می دهند که نمی توان آنها را جزو کارکنان لابراتوآرها دانست.

این مدیر لابراتوآر توضیح داد: در چنین شرایطی می خواهند تا سابقه ۶۰ سال صنف لابراتوآر فیلم را برای دیجیتال بگذارند. ما می گوییم این صنف انجمن لابراتوآر فیلم است و نباید این انجمن و نام آن تحت تاثیر قرار بگیرد. خانه سینما نیز می گوید ما نمی خواهیم این صنف را از بین ببریم و می خواهیم اساسنامه صنف توسط وزارت کار تصویب شود. این درحالی است که ما نسبت به این نوع از روند ثبت مشکل داریم، چرا که در این صورت باید زیر مجموعه وزارت کار قرار گیریم.

کریمیان در پایان گفت: این را می دانیم که با ثبت این صنف در وزارت کار در نهایت شرایطی ایجاد می شود که نام این انجمن تبدیل می شود به انجمن لابراتوآرهای دیجیتال این در حالی است که فعالان در این عرصه تنها ۵ یا ۶ نفر هستند و ما می خواهیم نام این انجمن به دلیل تاریخچه فعالیت انجمن ماندگار بماند.

کد خبر 3763921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha