۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی:

مداحان آذربایجان غربی ساماندهی می‌شوند

مداحان آذربایجان غربی ساماندهی می‌شوند

ارومیه – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از ساماندهی مداحان استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از سال ۹۱ طرح اولیه ساماندهی مداحان توسط واحد تشکل های دینی اداره کل آغاز شده است افزود:‌ در قالب این طرح مداحان از طریق آزمون کتبی و شفافی سطح بندی شده و کارت مداحی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ دوره آزمون کتبی و شفافی از مداحان شناسایی شده استان برگزار شده است افزود:در حال حاضر چهار و ۱۸۸ مداح زن و مرد در استان شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و ۵۴۸ نفر از مداحان استان دارای پرونده اولیه هستند و ۴۵۲ نفر نیز موفق شده‌اند کارت مداحی دریافت کنند.

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه سه هزار و ۷۴۸ مداح را آقایان و ۴۴۰ نفر را نیز زنان تشکیل می‌دهند عنوان کرد:‌ امسال همه این مداحان، مسئولان هیئت‌ها و انجمن اسلامی و نیز مسئولان کانونهای فرهنگی و تبلیغی استان در سامانه‌ای با عنوان «طوبی» به ثبت می‌رسند.

۷ مرکز آموزش مداحی در آذربایجان غربی فعال است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت هفت مرکز آموزش مداحی در استان اضافه کرد: بر اساس این آموزش ها و آزمون ها مداحان در سطح های ستایشگر ملی، ستایشگر استانی، ذاکر،  مداحی سطح یک، دو، سه و پیرغلام طبقه بندی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حال ثبت مداحان، انجمن اسلامی و کانونهای فرهنگی و تبلیغی استان در سامانه مذکور هستیم و هیئت‌های مذهبی نیز بعد از ایام محرم در این سامانه به ثبت می‌رسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۵۳ نفر از ارومیه و ۳۴۶ مداح نیز از کل استان تا کنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و تا پایان امسال از همه افراد مورد نظر ثبت نام به عمل می‌آید.

برگزاری مراسم روحبخش دعای عرفه در آذربایجان غربی

حجت الاسلام داداش زاده از برگزاری مراسم روح‌بخش دعای عرفه در سراسر استان با حضور پرشور مردم خبر داد و افزود: این مراسم پرفیض در همه شهرستان‌های استان، مصلی‌ها، مساجد محوری و شاخص همچنین پرمخاطب برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: این مراسم از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در مصلی امام خمینی بعد ازظهر امروز با  حضور پرشور و حداکثری آحاد جامعه به ویژه جوانان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ورود پیکر چهار شهید تازه تفحض شده به استان و حضور در مصلی امام خمینی ارومیه معنویت خاص و مثال‌زدنی را به مراسم دعای روحبخش عرفه خواهد بخشید

برگزاری مراسم یادبود شهدای فاجعه منا در ارومیه

حجت داداش‌زاده ضمن اشاره به فرا رسیدن سالروز جنایت حکام آل سعود در مناسک حج سال گذشته و شهادت جمعی از هم‌وطنان در این واقعه، اضافه کرد: چهارشنبه هفته جاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت قائم (عج) ارومیه محفل انس با قرآن کریم به عنوان یادبود شهدای فاجعه منا برگزار خواهد شد.

وی همچنین برگزاری همزمان آئین تجلیل از قاری ممتاز قرآن کریم و نفر ممتاز مسابقات بین‌المللی حامد ولی‌زاده در این مسابقات را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: باید برای معرفی جوانان و چهره‌های قرآنی به نسل جدید با عنوان الگو اقدام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی جنایت‌های حکام آل سعود در حج سال گذشته و به شهادت رسیدن مسلمانان بی‌گناه همچنین هموطنان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: به واسطه بی‌کفایتی این رژیم خانواده‌های زیادی داغدار شدند.

کد خبر 3766896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha