۲ آبان ۱۳۹۵، ۸:۲۶

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین:

صندوق کارآفرینی امید بیش از ۸۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

صندوق کارآفرینی امید بیش از ۸۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

قزوین- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۸۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۸۰۰ شغل در مناطق مختلف استان توسط صندوق به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تیموری شنبه شب در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ازابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ایجاد ۸۰۰ شغل جدیداز سوی صندوق مصوب و پرداخت شد و بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز در دست اقدام است.

تیموری بیان کرد: یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان برای ۶۲ طرح صنایع دستی و گردشگری پرداخت شده و برای روستاهای محصول محور نیز تسهیلات قابل توجهی پرداخت شده است.

وی گفت: در روستای شیزند تاکستان مبلغ ۸۰ میلیون تومان برای تولید لباس مجلسی زنانه با اشتغالزایی ۱۸ نفر، روستای اردلان آوج ۱۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای پرورش مرغ در قفس، روستای مجید آباد بویین زهرا مبلغ ۲۶۵ میلیون تومان برای ۵۳ فقره تولید مرغ بومی، روستای دانسفهان برای تولید کفش و روستای کلج ارکن کرد در قزوین برای فرآوری زیتون ۶۵ میلیون تومان به سه طرح پرداخت شده است.

۹۸ درصد اعتبارات صندوق در بخش اشتغال است

تیموری تصریح کرد: مهمترین رویکرد و سیاست صندوق پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال است و در این راستا ۹۸ درصد تسهیلات در بخش اشتغالزایی و دو درصد در زمینه سایر خدمات قرض الحسنه مانند ازدواج و درمان و منابع است.

تیموری اظهارداشت: در شش ماهه اول امسال وصول مطالبات ۱۰۳ درصد تحقق یافته و خوشبختانه هیچ پرونده ای به واحد حقوقی ارجاع نشده است.

۱۶ هزار درخواست در سفر رئیس جمهور به صندوق ارائه شد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین اضافه کرد: بیش از ۱۶ هزار درخواست در سفر رئیس جمهور به استان از طریق سامانه «سامد» دریافت شد که ۳۰۰ مورد بلافاصله پاسخ داده شد.

وی گفت: ۴۰ درصد نامه های ارجاع شده در زمینه اشتغال و ۶۰ درصد تسهیلات ضروری است که بررسی همه آنها به پایان رسیده و جواب مناسب به همه آنها داده خواهد شد.

 تیموری بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت از سوی صندوق ۱۲ میلیارد ریال برای اجرای ۱۵ طرح پرداخت شد که با افتتاح آنها زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر در استان فراهم شد.

امضا ۹ تفاهم نامه در استان

وی اضافه کرد: همچنین در نیمه اول امسال، تعداد ۹ تفاهم نامه با سازمان همیاری شهرداری ها، جهاد دانشگاهی، امور بانوان استانداری، یک کارخانه شیر، بنیاد تعاون سازمان زندانها، حج و زیارت، بیمه سلامت، مرکز رشد و پارک علم و فنآوری و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان قزوین تصریح کرد: در این مدت با ثبت ۵۷۶ مورد اشتغال در سامانه رصد این میزان نسبت به سال قبل سه برابر شده است.

وی یادآورشد: در مدت یاد شده ۱۰۰ درصد اعتبارات وام ازدواج به زوجهای جوان پرداخت شده است.
     

کد خبر 3803146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha