فعال بحرینی در گفتگو با مهر:

تعرض آل خلیفه به «عیسی قاسم»، تعرض به دین، مذهب و مردم بحرین است

تعرض آل خلیفه به «عیسی قاسم»، تعرض به دین، مذهب و مردم بحرین است

سعید الشهابی تاکید کرد که آیت الله شیخ عیسی قاسم یک عالم دینی است که بر اساس تکلیف شرعی خود عمل می کند و تعرض آل خلیفه به ایشان، تعرض به دین، مذهب و مردم بحرین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- محمد مظهری: پس از گذشت حدود ۴ ماه از اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین که به تعبیر مقام معظم رهبری همچون ستاره ای در آسمان تشیع هستند، مردم انقلابی بحرین همچنان برای دفاع از رهبر خود در صحنه حاضر بوده و در برابر منزل ایشان تحصن کرده اند.

همچنین علمای حامی شیخ عیسی به مسئولیت خطیر خود مبنی بر روشنگری و تبیین راه های مبارزه با ظلم آل خلیفه پایبند هستند؛ امری که بیش از پیش موجب برانگیخته شدن خشم آل خلیفه شد و نظامیان این رژیم در ادامه سیاست های سرکوبگرانه خود اقدام به بازداشت و حبس چندین عالم برجسته این کشور و احضار دهها عالم دیگر کردند.

رژیم آل خلیفه قرار است امروز دوشنبه ۳ آبان دادگاه محاکمه شیخ عیسی قاسم را برگزار کند. بر همین اساس برای بررسی ابعاد این رویداد مهم با «سعید الشهابی» فعال سیاسی بحرین گفتگو کردیم. وی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص هدف سعودی ها از بمباران مجلس عزاداری در یمن اظهار داشت: در رابطه با جنایت هدف قرار دادن مجلس عزاداری در صنعاء که اخیرا رخ داد، باید بگوییم که در صورت جهل سعودی ها نسبت به اینکه یک مرکز مردمی را هدف قرار داده اند، جهانیان باید آنها را بازدارند و متوقف کنند. زیرا آنها خطری برای یمن و تمامی کشورهای منطقه محسوب می شوند. از سوی دیگر نیز در صورت علم به این موضوع، جنایتشان مضاعف می شود. زیرا با علم به حضور شهروندان در مجلس عزاداری، آن را هدف قرار داده اند.

وی افزود: همچنین این اقدام سعودی ها نشانگر ایجاد ناامیدی و احساس شکست در آنها است و از این طریق درصدد افزایش روحیه نظامیان خود و کاهش روحیه مردم یمن هستند. بمباران صنعاء از سوی سعودی ها درست مانند حملات هسته ای آمریکا به هیروشیما در ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم است؛ در آن دوره نیز آمریکایی ها با این اقدام به دنبال تضعیف و ترساندن ژاپنی ها بودند. به علاوه این جنایت ضد بشری، جنایت جنگی است و جهانیان خواستار این هستند که همگان در قبال این جنایت، موضعی مسئولانه اتخاذ کنند. زیرا سکوت آنها در قبال این جنایت، به معنای همراهی آنها با این جنایت شنیع است.

فعال بحرینی در ادامه در خصوص پیامدهای جنایت سعودی ها در صنعاء و محقق کردن اهداف ائتلاف متجاوز سعودی بیان داشت: سعودی ها در این جنایت خسارت بسیاری دیدند. زیرا قربانی شدن شمار زیادی از مردم، علاوه بر اینکه یک خسارت اخلاقی محسوب می شود، خسارتی سیاسی نیز است و در حال حاضر حامیان سعودی ها در جنگ علیه یمن، شریک جرم آن هستند.

وی در همین راستا تصریح کرد: حامیان سعودی ۲ راه دارند: یا به حمایت خود ادامه دهند که در این صورت در تمامی جنایات سعودی ها شریک خواهند بود و یا اینکه از حمایت سعودی ها دست بردارند که در چنین شرایطی سعودی ها احساس شکست در این نبرد را خواهند کرد. سعودی ها به خوبی این موضوع را می دانند که اگر حمایت انگلیسی ها و آمریکایی ها نبود، نمی توانستند کاری کنند. زیرا آنها ترسوتر و ضعیف تر از آن هستند که علیه کسی جنگی راه بیندازند. حمایت اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی لندن و واشنگتن، سعودی ها را به تکرار این جنایات ترغیب می کند.

سعید الشهابی همچنین درباره علت تداوم فروش اسلحه به سعودی ها توسط کشورهای غربی با وجود جنایت آل سعود در حق زنان و کودکان یمنی نیز گفت: متاسفانه جهان امروز با حالتی از نفاق سیاسی مواجه است؛ از یک طرف می گویند که اسناد ژنو در خصوص جنگ باید در دستور کار قرار گیرد و هر کس بر خلاف آن عمل کند، مرتکب جنایت شده است اما زمانی که سعودی ها بر خلاف این اسناد، اقدام و آن را نقض می کنند، در قبال این جنایت سعودی ها سکوت می کنند. همچنین هدف قرار دادن یمنی ها از سوی سعودی ها، موجب پرداخت میلیاردها دلار پول به غربی ها می شود و این در حالی است که این پول، پول مردم است که با هدف گسترش نفوذ آل سعود در منطقه خرج می شود. زیرا رژیم سعودی نیز همانند اسرائیل یک رژیم توسعه طلبانه است؛ بدین معنا که آنها در راستای توسعه و گسترش خود، بحرین را اشغال و مردم این کشور را مورد هجوم قرار دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: پس از آن نیز تروریست ها را به همراه سلاح به عراق فرستادند و در مرحله بعد سوریه را به آتش کشیدند. سپس به سراغ یمن رفتند و مردم آن را به خاک و خون کشیدند. بنابراین باید گفت که رژیم سعودی به یک سرطان بدخیم تبدیل شده و از روی جنون و غرور افکار پلید خود را اجرا می کند. در برهه کنونی سعودی ها  برای عمان، قطر، کویت و مردم بحرین که تحت اشغال سعودی ها هستند، خطرناک محسوب می شوند. از سوی دیگر سعودی ها برای عراق، سوریه، یمن و به صورت کلی برای همگان خطر هستند. متاسفانه سعودی ها عناصر متوحشی را پرورش می دهند که دامنه خطر آنها فقط به کشورهای مشخص محدود نمی شود بلکه دامن فرانسه و بلژیک را نیز گرفته است.

این فعال بحرینی در ادامه در خصوص آینده رژیم سعودی و تداوم جنایات آن در یمن و بحرین نیز تاکید کرد: هر کس این سیاست ها را ادامه دهد، بقا و دوامی ندارد؛ سعودی ها نیز با در پیش گرفتن این سیاست ها و ورود به درگیری های مسلحانه، هرگز دوامی نخواهند داشت. درست همانند صدام حسین که به ایران و کویت تجاوز کرد و نابود شد. همچنین نظامی که بر خارج متکی باشد و رژیم های طاغوتی که مردم و همسایه های خود را مورد تعرض قرار می دهند، بقا و دوامی نخواهند داشت. به نظر من ده سال دیگر موقعیت عربستان در منطقه همانند الان نیست و اینگونه پابرجا نخواهد بود. زیرا جامعه سعودی نیز در داخل عربستان اعتراض خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز صداهایی در اعتراض به رژیم سعودی در داخل این کشور به گوش می رسد که به مناطق شرقی نیز منحصر نمی شود بلکه نجد و حجاز را هم در بر گرفته است. رژیم سعودی مراحل پایانی عمر خود را می گذراند و سقوط آن کسی را ناراحت نمی کند. زیرا آنها امت اسلامی را متفرق کرده و علاوه بر مردم عربستان، ملت های دیگر کشورهای اسلامی و همسایه را نیز مورد تعرض قرار داده اند.

سعید الشهابی در پایان در رابطه با جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در روز دوشنبه نیز گفت: نظام حاکم بر بحرین همان نظام یزید است و سعودی ها از یزید دفاع می کنند. اخیرا نیز نظامیان سعودی فردی را که به یزید دشنام داده بود، بازداشت کردند؛ گویا سعودی ها با این اقدام می گویند که ما نماینده یزید هستیم. زمانی که شهروندان به دلیل سخن گفتن از یزید بازداشت می شوند، این موضوع نشانگر این است که سعودی ها راه یزید را در پیش گرفته اند. همچنین تعرض به علماء در برهه کنونی نیز، همانند تعرض به ائمه علیهم السلام و دین است. شیخ عیسی فردی عادی نیست که هر روز به خیابان بیاید و از سرنگونی آل خلیفه سخن بگوید، بلکه ایشان عالم دینی است که بر اساس تکلیف شرعی خود عمل می کند. تعرض آل خلیفه به شیخ عیسی، تعرض به دین، مذهب و مردم است.

کد خبر 3803939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha