۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲

دفاع انگلستان از استقلال قوه قضائیه در مواجهه با «برگزیت»

دفاع انگلستان از استقلال قوه قضائیه در مواجهه با «برگزیت»

وزیر دادگستری انگلستان در پاسخ به انتقادها علیه رای دادگاه عالی مبنی بر لزوم تایید برگزیت از سوی نمایندگان مجلس عوام، بر استقلال رای قوه قضائیه به عنوان اصلی خلل ناپذیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، دولت انگلستان به دنبال انتقاد از برخی قضات که با زمینه چینی برای آغاز برگزیت مخالفت کرده اند؛ از استقلال رای قوه قضائیه دفاع کرد.

در همین راستا، «لیز تراس» وزیر دادگستری با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قوانین انگلستان بر پایه استقلال قوه قضائیه و در عین حال رعایت اصل بی طرفی بنا شده است.

گفتنی است که رای دادگاه عالی انگلستان مبنی بر اینکه «ترزا می» نخست وزیر این کشور نمی تواند بدون مشورت با پارلمان، ماده ۵۰ پیمان «لیسبون» که آغازگر روند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا است را اجرایی کند، انتقاد برخی از رسانه ها و دولتمردان بریتانیایی را به دنبال داشت.

این در حالی است که ترزا می پیشتر از عدم نیاز دولت به مشورت با پارلمان برای آغاز اجرای برگزیت سخن گفته بود و در روز جمعه هم به رهبران اتحادیه اروپا قول مساعد داد که نه تنها به جدول زمانی تحقق برگزیت پایبند است بلکه رای دادگاه بریتانیا نیز قابل تغییر خواهد بود.

کد خبر 3816413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha