علی فرامرزی: خلق تابلوهای چهار بعدی/ آتلیه‌های شهری نیاز داریم

علی فرامرزی معتقد است یکی از وظایف دولت و شهرداری ها ایجاد آتلیه های بزرگ در سطح شهر برای هنرمندان و ایجاد پاتوق های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرامرزی هنرمند نقاش با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره جدیدترین فعالیت هنری خود گفت: در حال حاضر روی نقاشی های چهار بعدی کار می کنم و وقتی به تعداد کافی برسند در کنار دیگر تابلوهایم یک نمایشگاه از آنها بر پا می کنم.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: من در این کارهای جدیدم همان تکنیک قبلی و سوژه هایم را دنبال می کنم اما نوع اجرا متفاوت است. عموما نقاشی روی دو بعد صورت می گیرد اما در مقطعی متوجه شدم دوست دارم در لته های مختلف کارم را تکرار کنم و متوجه شدم محدوده کادر بوم برایم کم است و سعی کردم شرایط را عوض کنم.

این هنرمند پیشکسوت که عموما نقاشی هایی از طبیعت می کشد در ادامه اظهار کرد: من به وسعت سرزمین و طبیعت فکر می کنم و نقاشی می کشم. وقتی فیگورهایی از سمبل ها که یک دوره کاری من است می کشم همان محدوده کادر بوم برایم کافی است اما وقتی جنگل و کویر می کشم چون افقی به آنها فکر می کنم احساس می کنم دوست دارم آن را ادامه دهم برای همین به این نتیجه رسیدم باید محدودیت ها را بردارم.

وی درباره برخوردش با سوژه هایی که روی آنها کار می کند نیز گفت: من ایده اولیه دارم اما به این معنا نیست که این ایده می تواند تداوم خود را در ذهن من حفظ کند زیرا حس و ذهن من تداعی آزاد دارد. مثلا خیلی وقت ها از یک لت کارم را شروع کرده ام و از اول فکر نمی کردم می تواند تا چهار لت ادامه پیدا کند. 

فرامرزی که به محیط زیست علاقه دارد و چند اثر شاخص در این باره از جمله درباره خشک شدن دریاچه ارومیه خلق کرده است در این باره بیان کرد: من خیلی اخبار را رصد می کنم و اخبار محیط زیست را بیش از همه دنبال می کنم. از کودکی هم به محیط زیست علاقه داشتم یک دوره هم در دل طبیعت کار کردم که بسیار روی من تاثیرگذار بود.

اما این هنرمند که در چندین یادداشت خود در مطبوعات به بحث ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به برلین و رم اشاره کرده است درباره این رویداد نیز گفت: حرف من این است که یکسری رفتارهایی صورت گرفته که باعث شده است جامعه تجسمی کشور نسبت به حوزه تصمیمات دولتی اعتماد نداشته باشد. ما پر از سوتفاهم نسبت به یکدیگر هستیم. بخشی از این جبهه گیری ها می تواند ناشی از سوء تفاهم باشد که قابل برطرف شدن است. این اختلافات را باید جدی بگیریم و به نظرم مدیران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است با هنرمندان تجسمی ارتباط رو در رو داشته باشد.

وی ادامه داد: من از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع دارم فقط با حوزه سینما ارتباط رو در رو نگیرند. به هر حال حوزه سینما درست است که خبرساز است و برای عموم جذاب است اما حوزه تجسمی نیاز به تعامل بهتر با وزراتخانه دارد. مثلا من شنیده ام بودجه هنرهای تجسمی بسیار ناچیز است که این موضوع باید درست شود. این ارتباط باید رو در رو باشد نه از طریق مشاوران و... . شما اگر با ۲۰ هنرمند با سابقه ۴۰ ساله فرهنگی بنشینید در واقع دارید از یک تجربه ۸۰۰ ساله استفاده می کنید. کدام مشاوری می تواند چنین گستردگی اطلاعاتی داشته باشد.

فرامرزی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به مطالبه دیگر هنرمندان حوزه تجسمی بیان کرد: یکی از کارهایی که دولت ها و شهرداری ها در همه جای دنیا انجام می دهند ایجاد کارگاه های عمومی برای هنرمندان است زیرا راه اندازی یک آتلیه برای هنرمندان هزینه بر است. این کارگاه ها حتی می تواند سبب ساز ایجاد تعامل میان هنرمندان شود.

کد خبر 3818331

برچسب‌ها

شهر خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =