۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۷

مردم بوشهر ۹ موکب در عراق برپا کردند

شور حسینی در مسیر نجف - کربلا/پذیرایی بوشهری‌ها از زائران ثارالله

شور حسینی در مسیر نجف - کربلا/پذیرایی بوشهری‌ها از زائران ثارالله

کربلا- شور و شعور حسینی در آستانه اربعین گسترش یافته است ازدحام مردم در مسیر نجف - کربلا روز به روز بیشتر می‌شود و مراسم عزاداری سنتی بوشهری ها در مسیر کربلا شور و حال خاصی ایجاد کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - قاسم بازیاری، حامد عربزاده: هر چه که به اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین (ع) نزدیک‌تر می‌شویم سیل ازدحام مشتاقان و دلدادگان بیشتر و بیشتر می‌شود.

امروز از جای جای ایران اسلامی و استان بوشهر مردم دسته دسته از مرزهای مختلف وارد کربلای معلا می‌شوند و ازدحام مردم در مرز عراق به خوبی بیانگر عشق و دلدادگی مردم به سرور و سالار شهیدان است.

مردم استان بوشهر همواره حضوری گسترده و پرشور در مراسم اربعین حسینی داشته‌اند و امسال نیز چندین موکب توسط اهالی استان بوشهر در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا برپا شده که روزانه از هزاران زایر پذیرایی می‌کند.

در آستانه فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین( ع) عزاداری بوشهری‌ها در موکب امام حسن مجتبی( ع) کربلای معلی برگزار شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در عراق

مسئول موکب امام حسن مجتبی( ع) و ستاد خود جوش مردمی اربعین استان بوشهر مستقر در کربلای معلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این موکب برای دومین سال متوالی است که از زائران ابا عبدالحسین( ع) پذیرایی می‌کند.

حسین حیدری افزود: به منظور رفاه حال زائران عزیز امسال در دو نقطه برای اسکان پیش‌بینی شده است.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی خبر داد و یادآور شد: امسال ۵ روحانی در این موکب مستقر است که علاوه بر برپایی نماز جماعت و عزاداری به بیان مسایل شرعی نیز می‌پردازند.

حیدری بیان کرد : اجرای نوحه‌های پا منبری از دیگر برنامه‌های است که هر شب در موکب اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نصب بنرهای شهدای نبرد مستقیم با آمریکای جنایتکار در آب‌های نیلگون خلیج فارس سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش و اولین شهید مدافع حرم شهید احمدی جوان از دیگر برنامه‌های فرهنگی بوده است.

وی در پایان از همکاری همه عزیزانی که در برپایی این موکب همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

موکب مردمی جزیره خارگ در عمود ۵۲۷ آماده پذیرایی از زائران اربعین است و هم اکنون ۳۰ خادم از اهالی خارگ آماده خدمت‌رسانی به زائرین هستند

علی دشتی از دست اندرکاران موکب جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موکب مردمی جزیره خارگ در عمود ۵۲۷ آماده پذیرایی از زائران اربعین است و هم اکنون ۳۰ خادم از اهالی خارگ آماده خدمت‌رسانی به زائرین هستند.

وی گفت: اهالی جزیره خارگ از سال گذشته با حمایت‌های امام جمعه جزیره خارگ در تدارک راه‌اندازی این موکب در مسیر نجف به کربلا بوده‌اند که هم اکنون این موکب به همت این اهالی راه‌اندازی شده است؛ همچنین به‌صورت روزانه گروه تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) به مدیریت مشایخی اعزامی از جزیره خارگ به اجرای نمایش تعزیه با حضور دو هزار زائر اقدام می‌کنند.

دشتی تصریح کرد: مردم ولایت‌مدار جزیره خارگ در زمینه پذیرایی، اسکان و استقبال از زائران اربعین به خوبی عمل کردند به طوری که بر هزاران زائر پذیرایی شده‌اند. موکب جزیره خارگ برای رفاه حال زائران به دو قسمت تقسیم شده که یک قسمت برای پذیرایی و یک قسمت برای اسکان و استراحت تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و این موکب آمادگی کامل برای خدمت به زائران عزیزی که از این موکب عبور کنند را دارد و تاکنون ۱۰ روز به‌صورت سه وعده غذا و بیش از ۲۴ هزار وعده غذایی و همچنین اسکان شبانه ۳۰۰ نفر جای خواب با امکانات در اختیار زائرین قرار گرفته است و این پذیرایی تا سه روز بعد از اربعین ادامه دارد.

دشتی گفت: این موکب در مسیر نجف به کربلا و عمود ۵۲۷ به فاصله ۳۹ کیلومتری از نجف و ۴۱ کیلومتری از کربلا در جوار شهر حیدریه توسط اهالی خارگ بنا گذاشته شده است و آماده خدمت رسانی زائران این مسیر است.

برپایی ۹ موکب در عراق توسط بوشهری‌ها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برپایی ۹ موکب در کشور عراق توسط بوشهری‌ها خبر داد و اظهار داشت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت ویژه‌ای به اهل بیت(ع) دارند و با حضور گسترده و پرشور خود در اینگونه مراسم ها این موضوع را اثبات کرده‌اند.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: موکب‌هایی توسط اهالی استان بوشهر در کشور عراق برپا شده است و میزبان خیل عظیم زائران استان بوشهر و همچنین دیگر استان‌ها و دیگر کشورها هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه و ارائه خدمات لازم به زائران حسینی در مراسم اربعین در کربلای معلی ۹ موکب با مشارکت خیران استان بوشهر ایجاد شده که ظرفیت پذیرایی از ۲۰ هزار زائر دارد.

نوشادی با قدردانی از مشارکت استاندار، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر  و اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: پنج موکب شامل عمود ۱۰ و ۳۲۷ مربوط به دیلم، ۵۲۷ مربوط به خارگ، موکب ۷۳۶ دلوار، ۸۲۶ چغادک درمسیر کربلا تا نجف برپا شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با اشاره به استقرار چهار موکب در شهر کربلا گفت: این موکب‌ها مربوط به سایر شهرهای استان بوشهر است.

نوشادی با بیان اینکه ۲ موکب در مسیر شلمچه تا خرمشهر برپا شده استع افزود: این دو موکب توسط سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شده که ظرفیت پذیرایی از پنج هزار زائر  را دارد.

مردم استان بوشهر همچون سال های گذشته با حضور پرشکوه خود در مراسم اربعین حسینی شور و شور حسینی را بار دیگر به نمایش گذاشته اند.

کد خبر 3821588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha