۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

دوسالانه شعر واعظ فرصتی برای تقویت شبکه شعر آئینی کشور است

دوسالانه شعر واعظ فرصتی برای تقویت شبکه شعر آئینی کشور است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: برگزاری دوسالانه شعر واعظ بهترین فرصت برای تقویت شبکه شعر ائینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دوسالانه شعر آئینی واعظ قزوینی روز پنجشنبه با قرائت پیام حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی و با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، داود محمدی و بابایی صالح نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، شعرا و ادبای استانی و کشوری در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

علی نعمت اللهی در این مراسم گفت: قزوین با پیشینیه کهن تاریخی و تمدنی درخشان با شخصیت هایی که محدود به جغرافیای این خطه نیست توانسته جایگاه خاصی در حوزه علم و ادب داشته باشد.

وی اضافه کرد: معماری، خط، نگارگری، نقاشی، شعر آئینی و تعزیه و موسیقی از مکاتب شاخص قزوین است که باید برای شناسایی و معرفی آن همت کنیم و در این میان شعر آئینی می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد.

نعمت اللهی تصریح کرد: وقتی وارد قزوین می شویم باید خطوط نقش بسته بر استان نستعیلق باشد تا بتوانیم بگوییم استان قزوین پایتخت خوشنویسی است و اگر سایر مکاتب هم احیا شود می توان به نتایج خوبی دست یافت.

ضرورت زدودن غبار از شخصیت واعظ

دبیر دوسالانه شعر ائینی واعظ قزوینی اظهارداشت: شخصیت واعظ قزوینی همچنان غبارگرفته و غریب و مظلوم واقع شده است و برگزاری جشنواره و دوسالانه ها می تواند بخشی از این غبار را پاک کند.

نعمت اللهی یادآورشد: واعظ گنجینه گرانبهایی است که در آئین دینی اشعار گیرایی دارد و شعرش مملو از نکات اخلاقی و پند و اندرز، استعاره، کنایه و تشبیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: آثار فاخر در شعر آئینی باید توجه شود تا از غنای بیشتری برخوردار شود.

وی اضافه کرد: شبکه مداحی در کشور تاثیرگذار و تولید آثار فاخر در ادبیات آئینی بسیار مهم است و اشعار واعظ در این عرصه میتواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد و به غنای اشعار مداحان کمک کند.

نعمت اللهی بیان کرد: با استقرار دائمی دبیرخانه شعر آئینی واعظ در قزوین تلاش می کنیم در برنامه های بعدی به سایر شعرای آئینی هم توجه کنیم و شخصیت های برجسته ای مانند محتشم کاشانی و صائب تبریزی را نیز معرفی کنیم.

کد خبر 3832864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha