۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴

مولوی غلام نبی توکلی:

تکفیری ها فرقی بین شیعه وسنی نمی گذارند/وحدت لازمه جهان اسلام

تکفیری ها فرقی بین شیعه وسنی نمی گذارند/وحدت لازمه جهان اسلام

مشهد ـ امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: این خیال باطل است که بگوییم تکفیری ها برای نابودی شیعیان آمده اند زیرا فرقی بین شیعه و سنی نمی گذارند.

مولوی غلام نبی توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لزوم بیداری جهان اسلام، اظهار کرد: در زمان کنونی وحدت یکی از مسائل مهم و ضروری است  که باید در بین جامعه ما و تمام جهان اسلام وجود داشته باشد زیرا امروز می بینیم دشمنان اسلام درصدد تفرقه میان تمام مسلمانان هستند تا قدرت آن هارا کم کنند.

وی افزود:همانطور که در کشورهای اطرافمان مانند افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه مشاهده می کنیم، داعش با حمایت غرب رخنه کرده و برای از بین بردن این ها تنها راه حل حفظ وحدت می باشد.

امت اسلام از منویات مقام معظم رهبری پیروی کنند

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد ادامه داد: شیعیان و اهل تسنن، مشترکات بسیاری همچون خدا، قرآن، پیامبر و قبله واحد داشته و هیچ اختلاف عمیق و آشکاری بین شیعه و سنی وجود ندارد، لذا این مشترکات بسیار مهم باید وسیله ای برای حفظ وحدت باشد و تمام امت اسلام از منویات مقام معظم رهبری پیروی کنند.

وی اضافه کرد :مقام معظم رهبری به عنوان داعیه دار وحدت میان مسلمانان هستند و همواره تاکید می کنند، علاوه بر اینکه میان اهل تسنن و شیعیان نباید هیچ اختلافی باشد، بلکه حتی میان شیعه و شیعه، سنی و سنی نیز نباید اختلافی وجود داشته باشد و تمام مشکلات بایستی با برادری رفع شوند.

مولوی توکلی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار اهل تسنن در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی، گفت: اهل تسنن واقعی از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی وفادار بوده و هستند و در همه مسائل انقلاب شرکت می کنند و این را در عرصه عمل هم نشان دادند که یک نمونه آن بیش از ۱۱ هزار شهیدی است که در دفاع مقدس به نظام اسلامی تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا که امام راحل فراخوان رفتن به جبهه هارا دادند، بسیاری از اهل تسنن به ندای ایشان لبیک گفتند و در جبهه ها شرکت کردند؛ پس از دفاع مقدس نیز در تمام بزنگاه ها، راهپیمایی ها شرکت می کنند و این گونه وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت می کنند.

امام جمعه اهل سنت تایباد، عنوان کرد: صهیونیسم بین الملل به داعیه داری آمریکا، انگلیس و اسرائیل دشمن مشترک و واقعی شیعه و سنی هستند؛ تروریست های تکفیری که دست نشانده همین ها هستند هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیستند و می بینیم که هم سنی و هم شیعه را می کشند؛ بمب هایی که از طرف این ها شلیک می شود تفاوتی میان خانه شیعه و سنی قائل نیست.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان جهان علی الخصوص شیعه و سنی با یکدیگر متحد شوند و هدفشان از بین بردن دشمن واحدشان باشد، قطعا پیروز می شوند، امروز می بینیم که همین اتحادی که میان مسلمانان حاکم است، موجب ترس استکبار شده و برای از بین بردن این اتحاد جریان شیعه انگلیسی و داعشی های سنی به راه افتاده است.

مولوی توکلی در پایان با تاکید دوباره بر حفظ وحدت میان مسلمانان، اظهار کرد: همانطور که میدانید این خیال باطل است که بگوییم این ها برای نابودی شیعیان آمده اند زیرا فرقی بین شیعه و سنی نمی گذارند، بنابراین بر ما روشن شده است که دشمن واحد ما صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی است، لذا ما امروز باید هوشیار باشیم و اطرافمان را ببینیم و دشمن شناس باشیم و مطمئن باشید اهل تسنن در کشور ما وطن دوست هستند و به نظام جمهوری اسلامی وفادار بوده و خواهند بود.

کد خبر 3852539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha