۲ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳

رئیس صندوق کارآفرینی امید صومعه سرا :

۱۱۰ مورد تسهیلات اشتغال زایی طی سال جاری در صومعه سرا پرداخت شد

۱۱۰ مورد تسهیلات اشتغال زایی طی سال جاری در صومعه سرا پرداخت شد

صومعه سرا-رئیس صندوق کارآفرینی امید صومعه سرا با اشاره به اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی این صندوق در شهرستان از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به ۱۱۰ نفر از متقاضیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ائمه دوست در جلسه ساماندهی امور جوانان که پیش از ظهر پنج شنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد:  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات این صندوق در سال ۹۵ برای شهرستان صومعه سرا است.

وی افزود: از این میزان تا تاریخ اول دی ماه سال جاری بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال اعم از مشاغل خانگی، اعتبارات کارآفرینی، خوداشتغالی به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید صومعه سرا با بیان اینکه این میزان تسهیلات نشان دهنده این بوده که بیش از ۱۵۰ درصد اعتبارات یعنی ۵۰درصد بیشتر از اعتبارات درنظر گرفته شده برای شهرستان پرداخت شده است، گفت: این میزان جذب و پرداخت تسهیلات به متقاضیان به دلیل همکاری و تعامل مدیریت عامل صندوق کارآفرینی امید استان محقق شده است.

به گفته این مسئول در شهرستان صومعه سرا تاکنون ۱۱۰ مورد تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.

ائمه دوست با اشاره به پرداخت تسهیلات ازدواج توسط این صندوق، خاطرنشان کرد: امسال ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در این خصوص به شهرستان اختصاص یافته است.

وی به سهمیه ۴۰ نفری در این خصوص اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۲۰ وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی به متقاضیان و زوج های جوان پرداخت شده است.

رئیس صندوق کارآفرینی امید صومعه سرا در ادامه به اجرای طرح های روستا محور با شعار «هر روستا یک محصول و هر خانواده یک کارخانه»، اظهار کرد: در شهرستان صومعه سرا روستای صوفیانده به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این طرح در روستای صوفیانده در زمینه تولید محصول توت فرنگی و جذب گردشگری اجرا می شود، افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته که در زمینه کاشت و طرح های گردشگری اجرای می شود.

ائمه دوست به وجود برخی مشکلات و موانع در زمینه دریافت مجوزهای گردشگری در این روستا اشاره کرد و گفت: از مسئولان این حوزه انتظار می رود که همکاری و تعامل بیشتری با متقاضیان برای دریافت مجوزهای لازم انجام دهند.

کد خبر 3857085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha