بازتاب دستاورد بزرگ سوریها؛

ارتش سوریه پس از آزادسازی حلب تیتر یک رسانه‌های خارجی را فتح کرد

ارتش سوریه پس از آزادسازی حلب تیتر یک رسانه‌های خارجی را فتح کرد

پیروزی ارتش سوریه در بازپس گیری شهر راهبردی حلب از تروریست ها به تیتر یک رسانه های عربی و غربی تبدیل شده است.

به گزاشر خبرگزاری مهر، رسانه های مختلف عرب زبان پیروزی بزرگ ارتش سوریه در آزادسازی شهر حلب از چنگ تروریست ها را بازتاب دادند.

در همین راستا، شبکه لبنانی «المنار» در بخش اخبار برتر خود تیتر زد: شهر حلب پیروز شد و هیچ تروریستی در این شهر حضور ندارد.

این شبکه لبنانی در ادامه به بازتاب بیانیه ارتش سوریه پرداخته و به نقل از ارتش سوریه تصریح کرده است که پیروزی در حلب یک تغییر راهبردی است.

همچنین پایگاه لبنانی العهد نیز موضوع آزادسازی شهر حلب را در کانون توجه خود قرار داده و این گونه تیتر زده است: ارتش سوریه پیروز در حلب را اعلام کرد؛ این پیروزی ضربه ای مهلک بر پیکره نقشه تروریست ها بود.

این پایگاه لبنانی همچنین تصریح کرده است که پس از پیروزی ارتش سوریه، حلب از تروریست ها تخلیه شده است.

خبرگزاری راشاتودی نیز به نقل از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در روز پنج شنبه گزارش داد که آزادسازی «حلب» از تروریسم، نه تنها برای سوریه بلکه برای تمام آنهایی که بطور مؤثر در نبرد علیه تروریسم مشارکت داشتند؛ از جمله ایران و روسیه یک پیروزی بشمار می رود.

دیگر رسانه روسی به نام اسپوتنیک نیز از پیروزی ارتش سوریه غافل نشده و اینگونه تیتر زده است که ارتش سوریه حلب را پس گرفت.

رویترز نیز به پوشش دستاورد نیروهای ارتش سوریه در برابر گروه های مسلح پرداخته و در خبر نخست خود تصریح کرده است: ارتش سوریه مجددا بر شهر حلب مسلط شد.

خبرگزاری رویترز با اشاره به خروج آخرین گروه از معارضان سوری از شهر «حلب» و کنترل کامل ارتش سوریه بر این شهر،‌ آن را «بزرگترین پیروزی بشار اسد در جنگ داخلی این کشور» دانست.

روزنامه انگلیسی زبان «گاردین» نیز گزارش داد که تخلیه بخش شرقی «حلب» بطور کامل انجام شد و بدین ترتیب، فصل مهمی از نبرد معارضان سوری علیه «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور به پایان رسید.

شبکه اسکای نیوز هم با پرداختن به پیروزی بزرگ ارتش سوریه تیتر نخست خود را اینگونه کار کرد: ارتش سوریه به صورت رسمی تسلط کامل خود را بر حلب اعلام کرد.

این در حالی است که رسانه های حامی تروریست ها نیز نتوانستند بر این پیروزی تاریخی چشم ببندند اما در عین حال شیطنت خود را نیز کنار نگذاشتند.

در همین رابطه شبکه قطری الجزیره اینگونه تیتر زد: نظام سوریه حلب را پس گرفت و آوارگان نیز با برف و طوفان سرما مواجه هستند.

خبرگزاری «فرانس ۲۴» نیز در گزارش خود پیرامون آزادی حلب از نمایش جشن تیراندازی در بخش غربی حلب در تلویزیون ملی سوریه خبر داد که طی آن، سربازان یونیفرم پوش و غیرنظامیان شعارهایی در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور سردادند.

بازپس گیری شهر حلب توسط دولت سوریه یک نقطه عطف مهم در جنگ داخلی سوریه بشمار می رود که پیامدهای سیاسی بالقوه قدرتمندی خواهد داشت و یک پیروزی خطیر و با ارزش برای بشار اسد و یک شکست کوبنده و دندان شکن برای معارضان سوری است که از این پس، برای گشودن راهی به جلو تقلا خواهند کرد.

گفتنی است، ساعتی قبل با خروج آخرین اتوبوسهای حامل تروریستها، ارتش سوریه با اعلام کنترل کامل خود بر شهر «حلب»، از بازگشت امنیت به این شهر خبر داد.

کد خبر 3857378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha