۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۰۳

توسط نشر ققنوس؛

«هر روز پنجشنبه است» چاپ دومی شد/ تقابل داود نبی(ع) و مرد پرخاشگو

«هر روز پنجشنبه است» چاپ دومی شد/ تقابل داود نبی(ع) و مرد پرخاشگو

کتاب «هر روز پنجشنبه است» نوشته جوئل اوستین با ترجمه شبنم سمیعیان توسط نشر ققنوس به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «هر روز پنجشنبه است» نوشته جوئل اوستین با ترجمه شبنم سمیعیان به تازگی توسط نشر ققنوس به چاپ دوم رسیده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۱ چاپ شده و ترجمه پیش رو از آن، برای اولین بار در سال ۹۳ منتشر شد که به تازگی نسخه های چاپ دومش راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب از جمله مولفان آثار پرفروش دنیاست و در این کتابش راهنمایی های معنوی و توصیه های عملی را به مخاطب نشان می‌دهد که چگونه شادی و خوشبختی را در هر روز هفته و هر روز زندگی اش پیدا کند.

اوستین مخاطبش را تشویق می‌کند که با تبدیل شدن به منبعی از درک و حمایت سرچشمه شادی دیگران باشد. مخاطب کتاب از طریق راه‌هایی که این نویسنده پیشنهاد می‌دهد، به جای قضاوت و انتقاد سریع، آن شادمانی و رضایتی را کشف می‌کند که تنها از وجود افرادی برمی خیزد که الهام بخش و مشوق دیگران باشند.

این کتاب ۷ بخش دارد که به ترتیب عبارتند از: قدرتتان را از دست ندهید، بدانید چه چیزی را باید نادیده بگیرید، زندگی بی‌عصای زیر بغل، سبک سفر کنید، بیش‌تر بخندید، تحقق بخش رویاها باشید، حضورتان را جشن بگیرید.

قسمت‌های تشکیل دهنده بخش اول کتاب عبارتند از: هر روزتان را به پنجشنبه تبدیل کنید، قدرت‌تان را از دست ندهید، شادی خود را ابراز کنید، در آن جا که کاشته‌اید شکوفا شوید، از سفر لذت ببرید. بخش دوم هم این قسمت‌ها را در بر می‌گیرد: دیدگاه درست، بدانید چه چیزی را باید نادیده بگیرید، ساکت کردن حق السکوت بگیرها، زندگی بی‌عذر و بهانه، ممکن است این آخرین خنده‌تان باشد.

زندگی بی‌عصای زیر بغل، برای جلب رضایت دیگران زندگی نکنید، رهایی از چنگ رقابت، ارتباط با افراد مناسب هم قسمت‌های تشکیل دهنده سومین بخش این کتاب هستند. مخاطب در بخش چهارم کتاب با این عناوین روبرو می شود: ببخشید تا آزاد شوید، بر دلسردی غلبه کنید، حل مشکلات غیرمنتظره، روحیه انتقادی نداشته باشید، از منظر عشق بنگرید.

قدرت شفابخشی خنده، بخندید تا دنیا به رویتان بخندد هم عناوینی هستند که در بخش پنجم کتاب درباره‌شان صحبت شده است. در بخش ششم هم این قسمت‌ها درج شده‌اند: در پیروزی دیگران سهیم باشید، انسان‌ساز باشید، تسکین دهنده باشید.

هفتمین بخش کتاب هم در برگیرنده این قسمت‌هاست: خودتان را تشویق کنید، صدای پیروزی، شکر نعمت را به جا آورید.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: بعضی مردم ذاتا ستیزه جو هستند. آن‌ها حتی با تصویر خودشان در آینه هم مشاجره می‌کنند. پس لبخند بزنید و از کنارشان رد شوید، چون کم نیستند آدم‌هایی که دنبال کوچک ترین دستاویزی برای دعوا و مشاجره می‌گردند.

روزی داود نبی(ع) در خیابانی راه می‌رفت که ناگهان مرد جوانی شروع کرد به مسخره کردن او. القابی را به او نسبت می داد و حتی به وی سنگ پرتاب کرد. همه جا دنبال او می رفت و اذیتش می کرد، سعی می کرد دعوا راه بیندازد و خشمگینش کند. سرانجام دوستان داود نبی(ع) گفتند: «می‌خواهی کاری کنیم که دست از سرت بردارد؟ می‌خواهی ساکتش کنیم؟ واقعا حضورش آزاردهنده است.»

و من شیفته پاسخ داود نبی(ع) هستم. او گفت: «بگذارید به کارش ادامه دهد. چرا که خداوند می‌بیند در حق من بی‌انصافی شده است، شاید مرا مورد لطف خویش قرار دهد.»

این همان نگرشی است که باید داشته باشید. چنین نگرشی همه فشارها را از روی شما بر می دارد. نباید تلافی کنید. در حقیقت کسی که به شما حمله می کند دارد در حق شما لطف می کند، چون خداوند منتقم حق شما را خواهد گرفت. از آنچه دیگری برای آزار شما به کار می برد، خدا برای پیشرفت شما استفاده می کند و برکات الهی را سر راهتان قرار می دهد.

چاپ دوم این کتاب با ۴۱۵ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۴۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3891053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha