۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴

امام جمعه شهرستان قدس:

مادران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند/لزوم تکریم خانواده شهدا

مادران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند/لزوم تکریم خانواده شهدا

قدس-امام جمعه شهرستان قدس با تشریح خصوصیات اخلاقی حضرت ام البنین گفت: مادران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قدس ضمن توصیه به تقوا و رعایت حدود الهی گفت: حفظ شکم از حرام یکی از آثار تقوا است که نمی توان به کسی که حلال  و حرام را رعایت نمی کند گفت  او انسان با تقوایی است.

وی با بیان آثار تقوا در لقمه های افراد اظهار داشت: باید در خوردن و آشامیدن مراقب باشیم که از لقمه حلال استفاده کنیم چرا که اگر حلال و حرام بودن لقمه رعایت نشود در شخص و فرزندان اثر سوء خواهد گذاشت، از کسی که با لقمه حلال پرورش یافته باشد هرگناهی بعید نیست، لقمه حرام تبدیل به گوشت حلال در بدن می شود و آثار سوء فراوانی دارد.

میر احمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه  با توجه به خانه تکانی خانواده ها در پایان سال گفت: در مصرف آب صرفی جویی کنید،آب مایه حیات و نعمت بسیار ارزنده و گرانبهای الهی است،نظافت مورد تاکید اسلام است اما باید مراقب بود از اسراف دوری شود،به خصوص در شرایط فعلی که کشور در کم آبی به سر می برد.

امام جمعه قدس با بیان اینکه در همه زمینه ها باید از اسراف جلوگیری کرد افزود: در خریدهای عید هم مراقب باشیم،مبادا اسراف و زرق و برق در زندگی خود را رواج دهیم که عواقب بدی خواهد داشت.

خطیب جمعه در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام ‏البنین(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهداء گفت: روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامیرا نیز در پیش داریم،مادران و همسران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند، باید این عزیزان را تکریم و احترام کنیم،خدای نکرده کاری نکنیم که خلاف میل شهدا باشد.

وی اضافه کرد: خانواده های معظم شهداء با الگوگیری از حضرت ام النین (س) فرزندانی را تربیت کردند که برای حفظ اسلام و نظام جانشان را تقدیم کردند و هستند خانواده های که با تقدیم پنج فرزند در راه اسلام و نظام هیچ توقعی از نظام ندارند که باید ضمن قدردانی از این خانواده های معظم شهداء به آنها احترام بگذاریم.

کد خبر 3928460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha