۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸

رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران:

فعالیت ۲ اتوبوس آمبولانس/ چهارشنبه سوری پارسال ۶۱ مصدوم داشت

فعالیت ۲ اتوبوس آمبولانس/ چهارشنبه سوری پارسال ۶۱ مصدوم داشت

ساری - رئیس مرکز فوریت های پزشکی مازندران گفت: برای خدمات دهی به مسافران نوروزی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان فعال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر یحیی صالح طبری ظهر دوشنبه در آستانه نوروز و آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با ۸۴ پایگاه  که ۳۱ پایگاه شهری و ۵۲ پایگاه جاده ای  است در مواقع حوادث به مصدومان و در راه ماندگان خدمات ارائه  می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبادی استان ما تحت پوشش آمبولانس های ۱۱۵ است، گفت: در ۴۷۰ پرسنل ما در ۸۴ پایگاه یاد شده فعالیت می کنند که با وجود کمبود نیروی انسانی با تمام توان مشغول خدمت هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران، با اعلام اینکه ۱۵ پایگاه سلامت در ایام نوروز آماده خدمت رسانی هستند،  ادامه داد:  از ۲۴ اسفندماه سال جاری  تا ۱۶ فروردین ماه ۹۶ نیروهای ما آماده باش هستند.

صالح طبری، با بیان اینکه ۵۰ دستگاه موبایل ای سی یو به ناوگان ما اضافه شده است، افزود: با این کار عمر ناوگان را به ۱۰ سال رساندیم در حالی که در گذشته بیش از بوده است.

وی، از استقرار دو اتوبوس آمبولانس در ایام نوروز برای ارائه خدمات به  مسافران خبر داد و گفت: در ۱۱ماهه سال جاری ۸۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ مازندران برقرار شد که ۴۰ درصد آن مزاحمت تلفنی بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران،  با اشاره به اینکه  ماموریت های ما در یازده ماهه  سال جاری ۸ هزار و ۷۳۰ مورد بوده است ادامه داد: اورژانس ۱۱۵ مازندران در سال جاری بیش از شش هزار خدمات جاده ای به مسافران نوروزی ارائه کرده است.

صالح طبری، با اشاره به در پیش بودن چهارشنیه آخر سال و مناسبت چهارشنبه سوری، گفت:  شمار مصدومین چهارشنبه سوری سال ۹۴  معادل۶۱ نفر بود که از این میزان ۴۷ نفر مرد، ۱۴ زن  بودند که از مجموع مصدومین ۵۵ درصد درمان سرپایی، شش نفر بستری و سه نفر به بیمارستانها اعزام شدند و یک قطع عضو هم  داشتیم که این آمار در مقایسه با سال ۹۳ کاهش داشته است.

وی درباره مسمومیت با گازمنوکسید کربن در سال جاری گفت: ۶۹نفر دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شدند که ۲۷ نفر توسط کارشناسان ما به بیمارستان اعزام، ۲۷ نفر در محل درمان شدند و شش نفر هم فوت شده بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران، درباره نوسازی ناوگان موتوری آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مازندران گفت: در حال حاضر دو دستگاه موتورلانس داریم که  بنا داریم شماری  دیگر به این ناوگان افزوده شود.

صالح طبری، در ادامه با اعلام اینکه در مجموع ۱۴۰ دستگاه آمبولانس داریم ادامه داد: ۵۰ دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر ۳۱۵ به ناوگان اورژانس ۱۱۵ مازندران اضافه شده است.

وی، با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۳۰ کمپ تابستانی داشتیم، اظهار کرد: دو هزار و ۱۵۹ مورد به این کمپ ها مراجعه شده  که ۲ هزار و ۱۳۴ نفر خدمات سرپایی گرفتند و ۲۵ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

صالح طبری با تصریح اینکه در نوروز  هم کمپ های نوروزی ما دایر است و خدمات رسانی می کنند، از پیش بینی حدود ۳۰ کمپ در ایام نوروز خبر داد.

وی، از ۴۵ ماموریت با بالگرد توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران خبر داد و گفت: در ۱۵۵ حوادث ویژه ترافیکی ۶۷۳ مصدوم و ۳ فوتی داشتیم در عین حال این آمار در بین ۱۷۷ حوادث ویژه غیر ترافیکی شامل ۷۴ مصدوم و ۷۳ فوتی  بوده است.

این مسئول در پایان ضمن آرزوی سفری خوش و بدون حادثه در سطح جاده های استان، گفت: همه امکانات خود را  به کار گرفته ایم تا در مواقع ضروری اورژانس ۱۱۵ مازندران یاریگر مصدومان و حادثه دیدگان  باشد.

کد خبر 3931333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha