۲۹ مهر ۱۳۸۵، ۱۴:۵۵

كتاب "هگل و فلسفه مدرن" نقد و بررسي مي شود

كتاب "هگل و فلسفه مدرن" نقد و بررسي مي شود

نشست نقد و بررسي كتاب "هگل و فلسفه مدرن" تأليف علي مرادخاني پنجشنبه 11 آبان ماه در دانشگاه آزاد اسلامي برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر نشست نقد و بررسي كتاب "هگل و فلسفه مدرن" با حضور مؤلف در روز پنجشنبه 11 آبان در دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال واقع در پل مديريت، بلوار دريا، خيابان شفق برگزار مي شود.

كتاب "هگل و فلسفه مدرن" چهارمين كتاب از مجموعه مطالعات غربي و درباره انديشه هاي هگل مي باشد. در اين كتاب سعي شده تا از منظري نقادانه و توصيفي آفاق فكري اين فيلسوف آلماني و همچنين ارتباط فكري وي با فلاسفه گذشته هم دوره و بعد از وي از جمله كانت، اسپينوزا و دكارت مورد مداقه قرار گيرد.

مجموعه حاضر شرح ماجراي پرسش از چيستي تاريخ فلسفه با تحليلي از ديباچه هگل بر درس گفتارهاي تاريخ فلسفه است. گزارش احوال و آراء فلاسفه در آثار گذشتگان دست كم از زمان ارسطو در سنت ادبيات فلسفي به صورتهاي مختلفي مورد توجه بوده است. البته آثاري از اين دست گاه صبغه مناظره اي به خود گرفته و جانب رأي فلسفي خاصي را نگه داشته اند و گاه نيز به نقل آراء و افكار در قالب توصيف پرداخته اند. اما توجه تاريخي به فلسفه مسئله اي مستحدث و فرع بر ظهور تفكر تاريخي در دوره مدرن است. تقابلي كه بين انسان و طبيعت در فلسفه دوره مدرن پيدا شد، راه به پرسش از چيستي تاريخ برد.
 

 

کد خبر 396747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha