۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۰۵

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا:

برگزیت بدون سختی نخواهد بود/اول مسائل مالی بعد روابط لندن- بروکسل

برگزیت بدون سختی نخواهد بود/اول مسائل مالی بعد روابط لندن- بروکسل

مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه اروپا در «برگزیت» در مصاحبه ای اعلام کرد: اروپا نمی خواهد انگلیسی ها را به خاطر تصمیم به ترک عضویت جریمه کند؛ اما لندن هم نباید تصور کند که برگزیت بدون دشواری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «میشل بارنیه» مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه اروپا برخی از شرایط خروج انگلیس از این اتحادیه موسوم به «برگزیت» را دشوار توصیف کرده است.

مذاکره‌ کننده ارشد اتحادیه اروپا امروز در یک نشست خبری در مقر شورای اتحادیه اروپا واقع در بروکسل در این خصوص گفت: به محض اینکه انگلیس آماده حضور بر سر میز مذاکره باشد، اتحادیه اروپا برای آغاز گفتگوهای اساسی آماده است.

وی در ادامه با اشاره به همه‌ پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در تابستان سال گذشته ادامه داد: پس از ۱۰ ماه ابهام و بلاتکلیفی، زمان آن فرارسیده است تا مذاکرات جدی آغاز شود.

«میشل بارنیه» در ادامه افزود: این اتحادیه در نظر ندارد انگلیسی ها را به خاطر تصمیم به ترک عضویت جریمه کند؛ اما لندن هم نباید تصور کند که خروج از اتحادیه بدون سختی است.

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه تأکید کرد که فاز اول برگزیت مربوط به مشخص شدن حساب‌ ها و توافق در مسایل مالی است و فاز دوم به آینده روابط این کشور با اتحادیه اروپا مرتبط خواهد بود.

کد خبر 3969290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha