۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه مطرح کرد:

کنترل مشکلات در کرمانشاه سخت است/مجلس در کاهش بیکاری کمک کند

کنترل مشکلات در کرمانشاه سخت است/مجلس در کاهش بیکاری کمک کند

کرمانشاه- رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نرخ بیکاری استان را ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت: مسئولین به سختی مشکلات استان را کنترل می‌کنند و ما نیازمند یاری مجلس برای کاهش نرخ بیکاری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان کاشفی امروز پنج‌شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با ریاست اتاق بازرگانی و اصناف ایران و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: به نظر می رسد در کشور جایگاهی برای آینده پژوهی کم داریم.

وی افزود: اگر جایگاهی داشتیم که ۲۰ یا ۳۰ سال آینده را پیش بینی می کرد، شاید الان از مشکلات و بحران کمبود آب در آینده خبر داشتیم، تندروی‌های منطقه رشد وهابیت را گوشزد می کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، با تاکید بر انکه قانون خوب یکی از موهبت هایی است که یک کشور می تواند داشته باشد، گفت:  متاسفانه آینده پژوهی در بحث اقتصادی را در کشور کم داریم و در قانونگذاری‌ها باید آنقدر با مطالعه بوده که سال‌ها برای ما مثمر ثمر باشد.

وی گفت: چند قانون در مجلس در دست بررسی است که از آن جمله قانون بانکداری، مالیات و ارزش افزوده، گمرک، تجارت و ... است، که در صورت تصویب هر کدام از اینها یک تعادل را ایجاد می کنند.

کاشفی افزود: بخش خصوصی کشور به دقت این‌ها را رصد می کند و رویکرد نمایندگان را در خصوص این موارد بررسی می کند.

وی یادآور شد: قانون مالیات بر ارزش افزوده قانون مناسبی نبود و ابهامات زیادی داشت و به درستی اجرا نشد به همین دلیل فصای رقابتی از کشور را گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت:  امروز این مسئله در حال بررسی است و در دولت برای آن لایحه تنظیم شده و امیدواریم که نمایندگان مجلس در بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده تعجیل نکنند چرا که قانون مهمی است و شیوه های اجرا را در آن باید در نظر بگیریم.

 وی تاکید کرد: مالیات بر تفکر سرمایه گذار تاثیر می گذارد و چالش های زیادی برای کشور بوجود آورده است.

کاشفی اشاره‌ای نیز به مشکلات استان کرمانشاه داشت و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات استان کرمانشاه نرخ بالای بیکاری است که ۲۲ درصد است و کرمانشاه از این نظر اولین استان بیکار کشور است.

وی تصریح کرد: در دنیا ۱۰ درصد بیکاری آمار بسیار بالایی است که می تواند مشکلات بسیاری در جامعه را بوجود آورد و این در حالی است که رقم بیکاری در کرمانشاه ۲۲ درصد است و مسئولین این استان به سختی در حال کنترل این مشکلات هستند و بدون کمک حاکمیت به تنهایی نمی تواند این فاصله را کم کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در پایان گفت: مجلس یک قطب حاکمیت است و تقاضا داریم به استان کمک کنند تا ظرف یک برنامه ۴ با ۵ ساله نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

کد خبر 3988454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha