۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۵

۵ مدرسه قدیمی شیراز برای ثبت در مدارس ماندگار معرفی می شوند

۵ مدرسه قدیمی شیراز برای ثبت در مدارس ماندگار معرفی می شوند

شیراز – استاندار فارس با معرفی ۵ مدرسه به عنوان مدارس ماندگار موافقت و با تعطیلی پنجشبه های اداره کل آموزش و پرورش فارس مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی عصر سه شنبه در شورای آموزش‌وپرورش استان، گفت: استان فارس و شهر شیراز دارای جایگاه علمی والایی در کشور بوده و اکنون نیز است که رد این راستا مدارس نقش مهمی داشته اند.

وی تصریح کرد: مدارس نامدار و بزرگی از قدیم در شهر شیراز وجود دارند که می توان به عنوان مدارس ماندگار ثبت شوند.

استاندار فارس ادامه داد: برای معرفی ۵ مدرسه هنرستان طالقانی، جوانمردی، هنرستان نمازی، دبیرستان عشایری و دبیرستان نمازی برای ثبت نام در لیست مدارس ماندگار موافق هستم.

افشانی یادآور شد: نسبت دانش‌آموز به معلم باید همانند کشورهای پیشرفته باشد که متأسفانه به دلیل ضعف اطلاعاتی و نداشتن آمار دقیق، توزیع مناسبی را در مدارس ازنظر تعداد دانش‌آموز و معلمان نداریم و همین مسئله باعث شده در یک مدرسه تراکم بسیار و در مدرسه دیگر با تعداد بسیار کمی مواجه باشیم.

وی تاکید کرد: تا ۱۵ مهرماه ۹۶، باید اطلاعات کامل مدارس، معلمان و فضاهای آموزشی تهیه‌شده و در اختیار استانداری قرار گیرد تا نسبت توزیع معلم به دانش‌آموز و کلاس‌های درس به‌طور دقیق مشخص شود.

استاندار فارس در خصوص تعطیل شدن اداره کل آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه نیز گفت: در این راستا با تهران صحبت کرده ام اما در قانون به طور مشخص اعلام به ۶ روز کاری شده به همین دلیل نمی توان روز پنجشنبه اداره کل آموزش و پرورش را تعطیل کرد.

کد خبر 4041252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha