۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵

وزیر بهداشت:

ایران به لحاظ نیروی درمانی آموزش دیده سرآمد است

ایران به لحاظ نیروی درمانی آموزش دیده سرآمد است

کوثر- وزیر بهداشت گفت: ایران به لحاظ نیروی درمانی آموزش دیده سرآمد بوده و جزو کشورهای موفق منطقه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن قاضی زاده هاشمی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان کوثر تصریح کرد: کارهای شایان توجهی در حوزه بهداشت و درمان کشور در دولت یازدهم صورت گرفته که امید می رود در دولت دوازدهم نیز استمرار داشته باشد.

وی یکی از مهمترین اقدامات را کاهش هزینه های پرداختی دانست و گفت: در حوزه سلامت مدیریت منابع مختلف اهمیت ویژه داشته و علامه بر تامین فضاها و مراکز درمانی ضروری است به آموزش نیروی انسانی نیز توجه شود.

به گفته وزیر بهداشت برای جمعیت ۸۰ میلیونی کشور در ۴۶۰ شهر نیروهای آموزش دیده خدمات ارائه می کنند و انتظار می رود با توجه به گستردگی خدمات به جای نگاه منطقه ای نگاه ملی در بخش درمان حاکم شود.

گلایه پزشکان و متخصصان از نبود بیمار

هاشمی با بیان اینکه توسعه خدمات درمانی در حدی است که در برخی موارد متخصصان و پزشکان از نبود بیمار گلایه می کنند، اضافه کرد: امیدورایم کاهش مراجعات به دلیل توسعه سلامتی مردم باشد.

وی همچنین با افتتاح ویدیو کنفرانس پروژه های درمانی گرمی و اردبیل گفت: در شهرستان گرمی بلوک زایمانی بیمارستان ولایت، پایگاه جاده ای اورژانس و مرکز بهداشتی و درمانی  به بهره برداری می رسد که می تواند بخش قابل توجهی از نیاز خدمات درمانی ساکنان این شهرستان را پاسخ گوید.

وزیر بهداشت افزود: همچنین در شهر اردبیل پایگاه اورژانس به همراه ۹ مرکز خدمات جامع شهری و روستایی به بهره برداری می رسد که به توسعه زیرساخت های درمانی این شهرستان منجر خواهد شد.

هاشمی افزود: درخصوص تامین آمبولانس بیمارستان کوثر نیز اقدام خواهد و آمبولانس به منظور بهبود خدمات بیمارستان کوثر تحویل می شود.

کد خبر 4042752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha