۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸

جعبه مشبک منبت ریز قلم دوره قاجار نمونه سازی می شود

جعبه مشبک منبت ریز قلم دوره قاجار نمونه سازی می شود

با توجه به اینکه دوران قاجار محور فعالیت کارگاه هنرهای چوبی گروه هنرهای سنتی در سال جاری است، جعبه مشبک منبت ریز قلم موجود در موزه هنرهای تزیینی اصفهان، نمونه سازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، افسانه اسلیمی اصفهان، مسول کارگاه هنرهای چوبی با اشاره به فعالیت کارگاه هنرهای چوبی در زمینه معرق، منبت، حجم سازی و خاتم گفت: رویکرد موجود در گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پژوهشی است و محور فعالیت ها در سال 96 دوران قاجار خواهد بود.

او با اشاره به برگزاری امتحان برای دریافت کارت صنعت گری هنرمندان گفت: هنرمندان فعال در زمینه منبت، معرق، حجم سازی و خاتم می توانند برای دریافت کارت صنعت گری در آزمونی که در کارگاه هنرهای چوبی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود، شرکت کنند.

او یکی دیگر از برنامه های کارگاه هنرهای چوبی را مرمت آثار هنرمندان معاصر عنوان کرد و گفت: نه تنها آثاری که در گذشته توسط مجموعه هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ساخته و همین جا نگهداری می شوند، دراین کارگاه مورد مرمت قرار می گیرند بلکه ما از بیرون نیز سفارش مرمت دریافت می کنیم.

به گفته وی، کارگاه هنرهای چوبی پتانسیل دریافت سفارش از بیرون مانند ساخت منبر، در، تزیینات داخلی، تزیینات برای شهرداری و سرویس های مبل و میز سفارت ها را داراست، که متاسفانه به دلیل مسایل مختلف چنین سفارش هایی بسیار کم هستند


اسلیمی اصفهان یکی از عوامل موثر در نبود سفارش از بیرون را گرانی این محصولات دانست و گفت: با توجه به هزینه بالا، این کارها مخاطبان خاصی دارد و از جمله علاقمندان این هنرها اغلب کشورهای خارجی هستند که به دلیل کاهش مراودات کمتر این سفارش ها کمک دریافت می شود.
مسول کارگاه هنرهای چوبی افزود: در گذشته هنرمندان می توانستند کارهای شخصی خود را به پژوهشگاه بفروشند یا این که در فروشگاه مجموعه عرصه کنند اما دیگر چنین امکانی برای اساتید اینجا فراهم نیست.

به گفته وی در حال حاضر هفت هنرمند در این کارگاه فعال و دو هنرجو نیز در حال آموزش هستند، این در حالی است که این کارگاه ظرفیت جذب هنرجویان را بیشتری را دارد

کد خبر 4057696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha