۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰

نخست وزیر استرالیا پیشنهاد داد؛

طرح مهار خودروهایی که به عنوان سلاح تروریستی استفاده می شوند

طرح مهار خودروهایی که به عنوان سلاح تروریستی استفاده می شوند

نخست وزیر استرالیا با ارائه نخستین راهبرد ملی تامین امنیت در محیط های پرازدحام، از کارشناسان حوزه شهرسازی خواست تا در پروژه های جدید خود موانعی را برای کاهش سرعت خودروهای تهاجمی لحاظ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا امروز یکشنبه از کارشناسان حوزه شهرسازی خواست تا در ساخت پروژه های خود، تدابیر ایمنی را به کار گیرند که مانع از حملات تروریستی می شود که در آنها از خودرو سواری به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده می شود.

ترنبول این درخواست را حین ارائه نخستین راهبرد ملی تامین امنیت در محیط های پرازدحام، مطرح و انگیزه چنین اقدامی را حادثه تروریستی عنوان کرد که یک سال پیش در شهر «نیس» فرانسه اتفاق افتاد و جان ۸۴ نفر را گرفت.

این در حالی است که شهر «بارسلونا» اسپانیا نیز چند روز پیش شاهد حادثه مشابهی بود که به قیمت جان ۱۳ نفر و جراحت ۱۳۰ نفر دیگر تمام شد.

حمله با خودرو به قدری شایع شده که دامنه آن از تروریسم بین المللی به تروریسم داخلی گسترش یافته تا آنجا که هفته گذشته، یک نژادپرست آمریکایی با راندن خودرو شخصی خود به داخل جمعیت، یک نفر را در شهر «شارلوتسویل» ایالت «ویرجینیا» کشت و ۱۳ نفر دیگر را نیز مجروح کرد.

به گفته ترنبول، طرح پیشنهادی وی برای محیط های پر ازدحامی مانند شوراها، مراکز تجاری و ورودی دیگر اماکن عمومی در نظر گرفته شده تا به این ترتیب روند حمله با خودرو، سلاح، چاقو و حتی بمب و مواد شیمایی را کندتر کند.

گفتنی است استرالیا با خطر بازگشت تروریست های خارجی که برای کمک به داعش به خاورمیانه رفته اند، روبرو است و احتمال حمله افراد وابسته به این گروه تروریستی که از آنها با عنوان «گرگ های تنها» تعبیر می شود، زیاد است.

طرح پیشنهادی نخست وزیر استرالیا در حالی ارائه می شود که بعد از واقعه بارسلونا، کارشناسان کارایی ابزارهای بازدارنده را در راستای مهار خودروهایی که از آنها به عنوان سلاح استفاده می شود، ناچیز ارزیابی کردند.

کد خبر 4064005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha