درخواست تشکل های دانش بنیان برای حذف اخذ مجوزهای زائد

درخواست تشکل های دانش بنیان برای حذف اخذ مجوزهای زائد

رئیس تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران خواستار شناسایی و حذف مجوزهای زائد که برای شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل‌ساز شده‌اند، در دولت جدید و با تشکیل کارگروهی ذیل ریاست جمهوری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیسیون ICT اتاق بازرگانی، افشین کلاهی با اشاره به مشکل تعدد مجوزها که برخی از کسب و کارهای نوپا با آن دست به گریبان هستند، گفت: ما در اتاق بازرگانی پیگیر این مساله بوده‌ایم و کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق نیز در این رابطه خیلی کار کرد ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی ادامه داد: تصور من این است که باید سریع‌تر مجوزهای زائد حذف شوند؛ در دوره گذشته در وزارت اقتصاد، کارگروهی برای حذف مجوزهای زائد ایجاد شد که این کارگروه اعلام کرد که حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مجوز در کشور وجود دارد که برای کسب وکارهای مختلف صادر می‌شود. البته چون این کارگروه در وزارت اقتصاد تشکیل شده بود در زمینه حذف مجوزها چندان موفق عمل نکرد.

نائب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با ابراز امیدواری برای تشکیل این کارگروه ذیل ریاست‌جمهوری در دولت جدید، افزود: ما پیشنهاد این موضوع را ارائه کرده‌ایم تا از مقام بالاتری به وزارتخانه‌ها دستور داده شده و اجرا شود و مجوزهای زائد حذف شوند.

وی با اشاره به تاثیر عملکرد وزیر جدید ارتباطات بر فعالیت شرکتهای دانش بنیان گفت: تجربه ثابت کرده که هر وزیری که بیاید، شرکتهای دانش‌بنیان‌ مسیر خود را می‌روند و تاثیر دولت صرفا بر میزان موفقیت آنها است. برای مثال افزایش پهنای باند در دوره وزارت قبل، باعث وارد شدن شرکت‌های جدید شد چراکه فضا مناسب شده بود.

کلاهی تاکید کرد که شرکتهای دانش بنیان نیاز به حمایت و وام ندارند بلکه آزاد گذاشتن آنها و محدود نکردنشان و صرف فراهم کردن شرایط و اکوسیستم، برایشان کافی است.

کد خبر 4090646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha