۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶

برخورد سازمان محیط زیست با معترضان به کشته شدن خرس گلستان

برخورد سازمان محیط زیست با معترضان به کشته شدن خرس گلستان

اعتراض فعالان محیط زیستی به کشتن خرس گلستان توسط ماموران محیط زیست استان، با برخورد تند سازمان حفاطت محیط زیست مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز اعتراض فعالان محیط زیستی به کشته شدن خرس گلستان توسط ماموران محیط زیست استان برگزار شد.

این فعالان محیط زیست و حامیان حقوق حیوانات در اعتراض به عملکرد مسئولان محیط زیست استان گلستان در قبال مرگ یک توله خرس به دست ماموران محیط زیست و موارد متعدد کوتاهی این اداره کل در قبال تالاب ها و حیات وحش استان مقابل سازمان محیط زیست دست به تجمع آرام زدند اما نیروهای سازمان، تجمع کنندگان را از پارک اخراج و مانع برگزاری اجتماع آنها شد.  

تجمع کنندگان که حدود ۵۰ نفر از فعالان محیط زیست بودند و در بین آنها چهره های پیش کسوت و سرشناس محیط زیستی نیز دیده می شد پیش از این اعلام کرده بودند در اعتراض به سکوت معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست در قبال کشتار دلخراش توله خرس پارک ملی گلستان، تخلیه پساب حاوی اسید و عناصر رادیواکتیو کارخانه کانسار خزر در تالاب اینچه، دفن غیرقانونی سموم مهلک و پایدار در خاک استان گلستان، حفاری در تالاب گمیشان به قیمت تولید یک کانون جدید ریزگرد و رسوایی مرگ هیرکان (ماده پلنگی که بر خلاف نظر متخصصان در پارک ملی گلستان رها شد و محیط زیست به مدت ۹ ماه با انتشار اخبار کذب در رسانه ها وانمود می کرد این حیوان زنده و تحت نظارت است ) قرار است امروز چهارشنبه با حضور در مقابل سازمان، به بازرسی این سازمان شکایت ببرند و از رییس سازمان بخواهند تا به این تخلفات و وضعیت اسفبار حیات وحش رسیدگی کند. 

بر اساس اظهارات برخی تجمع کنندگان، از یک روز قبل دلایل این اعتراض با مسئولان معاونت محیط طبیعی سازمان در میان گذاشته شده بود و قرار شده بود علی تیموری، مدیرکل دفتر شکار و صید به نمایندگی از این معاونت به گفتگو با آنان بپردازد اما از همان نخستین ساعات کاری صبح امروز و در حالیکه طرفداران محیط زیست به تدریج در حال ورود به پردیسان بودند با حضور گسترده ماموران مواجه شدند. 

تجمع‌کنندگان دست نوشته هایی با مضمون : " با مسئولان حیات وحش گلستان برخورد قانونی کنید" و " آمران بیهوشی مرگبار خرس گلستان را مقصر می دانیم نه محیطبانان را" در دست داشتند اما ماموران با جمع آوری دست نوشته های طرفداران محیط زیست ابتدا مانع اجتماع آنها مقابل ساختمان پردیسان شده و معترضان را به بیرون محوطه و سپس به بیرون پارک و کنار بزرگراه حکیم هدایت کردند. 

در همین حال یک فعال حقوق حیوانات گفت: امیدوارم آقای دکتر کلانتری با همان اقتداری که امروز با تجمع صلح‌آمیز فعالان حیات وحش برخورد و برای اخراجشان از پارک، عده ای را بسیج کردند تخلفات مسئولان را هم ریشه‌کن کنند تا قدردانشان باشیم .

او می افزاید: ما فقط خواهان حفاظت از حیات وحش بودیم، همین . اما آقای کلانتری ما را از پارک بیرون کرد

براساس این گزارش، نیروهای محیط زیست گلستان که پیشتر مدعی شده بودند که برای دور کردن خرس از روستا آن را بیهوش کرده‌اند و حیوان پس از بیهوشی و انتقال به مرکز نگهداری به دلایل نامعلومی جان داده است. سپس بیماری هاری را بهانه کردند که از بخت بد آنها نتیجه آزمایش هاری هم منفی از آب در آمد و حالا فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای محیط زیست با چوب و چماق به جان توله خرسی افتاده‌اند که اصلاً فرصت بیهوشی نیافته، و او را تا سرحد مرگ زده‌اند. تلخ‌ترین بخش داستان آنجاست که این اتفاق دقیقاً با حضور و به دست نیروهای «حفاظت محیط زیست» انجام می‌شود و سرپرست اداره کل محیط زیست استان گلستان نیز اعلام می‌کند که از این موضوع بی‌خبر بوده است.

کد خبر 4104281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha