۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۶

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

یکی از رسالت‌های ناجا آگاه‌سازی مردم از اهمیت امنیت است

یکی از رسالت‌های ناجا آگاه‌سازی مردم از اهمیت امنیت است

دامغان - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امنیت را یک مقوله جمعی در مناسبات اجتماعی دانست و گفت: یکی از رسالت‌های ناجا آگاه‌سازی مردم از اهمیت امنیت است.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت هفته ناجا، با تأکید بر اینکه این نیرو مهم‌ترین نهاد نظارت اجتماعی است و به این دلیل مردم نیروی انتظامی را امین خود می‌دانند، تأکید کرد: به‌واسطه همین اهمیت است که می‌بایست ناجا در مقاطع حساس کنونی درباره امنیت و اهمیت آن با مردم سخن بگوید و در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها با  مردم همکاری و مشارکت کند که تا حدودی شاهد این امر هستیم.

وی افزود: نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت جامعه نقشی پررنگ دارد و امروزه همه ما در داشتن آرامش و امنیت در جامعه مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های نیروهای مسلح  به‌ویژه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هستیم که دراین‌بین نقش ناجا در برقراری نظم و امنیت، هرگز فراموش نخواهد شد.

مشارکت مردمی نیاز مبرم تأمین امنیت

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم، بابیان اینکه در برقراری نظم و امنیت در جامعه به مشارکت مردمی نیاز مبرم است، تصریح کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی آگاه‌سازی مردم نسبت به اهمیت و نقش آن‌ها در تولید و حفظ امنیت است که باید مشارکت مردم در این امر تقویت شود چراکه ما نمی‌توانیم تنها از یک‌نهاد بخواهیم که مسئولیت امنیت در داخل مرزها را داشته باشد.

حسن بیگی بابیان اینکه تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه امنیت سازی برای جامعه در کنار دیگر نیروهای مسلح ستودنی است اما نیاز است که مردم نیز درباره امنیت هوشیار باشند، تأکید کرد: اقتدار نظامی یکی از مؤلفه‌های اقتدار کشور است از سوی دیگر حمایت از  نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی باعث تقویت بنیه نظامی کشور ما می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: نقش مشارکت‌های اجتماعی در ایجاد این حمایت دیده می‌شود که امروزه خوشبختانه در سایه وحدت، اتحاد و همدلی حاکم در نیروهای مسلح، توانسته‌ایم از اقتدار و قدرت بالایی در سطح منطقه برخوردار باشیم.

احساس امنیت از وقوع امنیت مهم‌تر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیگر بخش این گفتگو، ضمن تاکید بر اینکه احساس امنیت از خودِ امنیت مهم‌تر است، افزود: این احساس امنیت به‌واقع هدیه گران‌بهای ناجا به مردم محسوب می‌شود که آرامش جمعی را به ارمغان می‌آورد همه ما اذعان داریم که ناجا، نیروی مقتدر است که باجان و دل کار می‌کند و این اقتدار، مورد اعتماد مردم قلمداد می‌شود.

حسن بیگی در پاسخ به این سؤال که آیا شاخص احساس امنیت در کشور مطلوب است، گفت: امروز احساس امنیت در کشور از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و ناجا، با اتکا به ایمان و تقوای الهی در انجام مأموریت‌های خود توانسته به دستاوردها و موفقیت‌های قابل قبولی دست پیدا کند گواه این امر نیز تعداد تماس‌های مردمی و استمداد از ناجا است که نشان می‌دهد مردم اعتماد وافری به این نیرو دارند.

کد خبر 4106317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha