۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵

حجت الاسلام علم الهدی:

همسویی و حمایت تمام نهادهای مرتبط با تقریب لازم و ضروری است

همسویی و حمایت تمام نهادهای مرتبط با تقریب لازم و ضروری است

حجت الاسلام علم الهدی لزوم همسویی و حمایت تمام نهادهای مرتبط با تقریب را متذکر شد وگفت: از این طریق به ثمره نهایی به عنوان امت واحده در داخل و خارج کشور دست پیدا می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علم الهدی، معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مصاحبه با برنامه ضیافت رادیو گفت وگو با اشاره به ایجاد دارالتقریب به فرمان آیت الله بروجردی در قاهره گفت: جریان تقریب بعدها قدری افول پیدا کرد و رژیم گذشته نیز انگیزه ای برای این حرکت نداشت.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا امام (ره) بر مسئله تقریب تاکید کردند و بعدها مقام معظم رهبری با تشخیص صحیح تاسیس مجدد این مجمع را فرمان دادند.

حجت الاسلام علم الهدی یادآور شد: در طول این سال ها فراز و نشیب هایی داشتیم و حضور در سمینارها، همایش های خارجی و پُر کردن کرسی جمهوری اسلامی و جهان تشیع را یکی از کارهای اساسی دانسته ایم.

وی عمده ترین اقدامات مجمع را مربوط به نشست های خارج از کشور دانست و در عین حال گفت: امروز در سطح استان های مرزی و در سطح کشور مسئله ی دغدغه فکری تقریب که ثمره  آن امت واحده است را نمی توان نادیده گرفت و در این حوزه به توفیقات خوبی دست یافته ایم.

حجت الاسلام علم الهدی در بخشی دیگر از برنامه رادیویی ضیافت با ابراز خرسندی از پیگیری مباحث علمی در مجمع اظهار کرد: در سالگرد این مجمع پایه گذاری انجمن های خودگردان [مورد تاکید بود] تا در مسیر تقریب ما را کمک کنند.

وی با اعلام اینکه ایده و تفکر تقریب امروز طرفداران بسیاری دارد، بیان کرد: در همه ی اقشار و نه فقط در بین علما و اندیشمندان، امروز شاهد پیگیری مسئله وحدت هستیم و مسئله اتحاد امت اسلامی را پیگیری می کنند که به عنوان یکی از اهداف مهم اسلام و انقلاب اسلامی تعریف شده است.

حجت الاسلام علم الهدی لزوم همسویی و حمایت تمام نهادهای مرتبط با تقریب را متذکر شد و افزود: از این طریق به ثمره نهایی به عنوان امت واحده در داخل و خارج کشور دست پیدا می کنیم؛ لذا امروز اتحادیه هایی تشکیل می شود تا جمعیت هایی در قالب این اتحادیه ها در راستای وحدت فعالیت نمایند.

کد خبر 4113379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha