۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۱۸

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

حمایت از بانوان در فعالیت‌های اقتصادی باعث پیشرفت جامعه می‌شود

حمایت از بانوان در فعالیت‌های اقتصادی باعث پیشرفت جامعه می‌شود

قم - مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: حمایت از بانوان در فعالیت‌های اقتصادی باعث تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی می‌شود و به پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فهمیه فرهمندپور در همایش تخصصی مشاورین بانوان شهرک‌های صنعتی کشور که ظهر سه‌شنبه در فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰ پیشنهاد در ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص فعالیت بانوان ارائه کردیم که مشاوران باید در استان‌های خود پیگیر آن‌ها بوده و مواردی که امکان اجرا دارد را انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از این پیشنهادها راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی فضای کسب و کار زنان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار است که لازم است که مشاور هر استان پیگیر اجرای این پیشنهادات باشند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان این که شما مشاوران شهرک‌ها نمایندگان ما برای رصد این اقدامات هستید، افزود: ما در خصوص اجرای برخی مصوبات بانوان با مدیران آقا مشکل داریم و آن‌ها حاضر به همکاری نیستند. ما برای اجرایی شدن مصوبات تمام تلاش خود را می‌کنیم شما نیز پیگیر باشید و آسیب شناسی روند اجرای مصوبات را گزارش دهید.

وی ابراز کرد: اجرای طرح نخبگان زنان اقتصادی مصوبه دیگر ستاد اقتصاد مقاومتی است که در این جهت ما تاکنون نشست‌هایی با حضور وزیر و ۸۰ زن فعال اقتصادی برگزار کرده‌ایم و مطالبات بانوان را پیگیر هستیم.

برگزاری دوره توان افزایی زنان با حضور ۱۹۰۳ نفر از بانوان

فرهنمندپور ادامه داد: در جهت طرح توان افزایی زنان ۱۹۰۳ نفر دوره‌های ویژه‌ای را گذراندند. مدت دوره ۲۵ ساعت غیر حضوری و ۱۲ ساعت حضوری بود و در صورت تأمین اعتبار در آینده نزدیک فاز دو این دوره‌ها و همچنین تکرار همین دوره برای کسانی که حضور نداشتند را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: به طور جدی فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی جزو مأموریت‌های وزارت کشور است و توسعه فعالیت زنان بخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی این وزارت است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: زنان و مردان جامعه ما در فعالیت‌های اقتصادی برابر نیستند و محدودیت‌هایی از سوی عده‌ای برای زنان وجود دارد که باید این محدودیت‌ها شکسته شود و تبعیض مثبت در ارائه امکانات به زنان باشد و شرایط به میدان آمدن زنان فراهم شود.

وی خطاب به مسئولان مربوط عنوان کرد: برای زنان چه شرایط کاری را ایجاد شده‌ که وقتی در خانه هستند برای فعالیت اقتصادی امیدوار شوند.

فرهنمندپور ادامه داد: ما خواسته‌های زنان را خواهرانه مطالبه می‌کنیم و مسئولان باید برادرانه این خواسته‌ها را بپذیرند. برادران مسئول باید در میدان‌های اجتماعی از زنان حمایت کنند که در این صورت پیشرفت یک جامعه را شاهد خواهیم بود و مطالبات اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد.

کد خبر 4137598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha