۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۰

با کاهش محسوس دما؛

برف و کولاک استان اردبیل را فراگرفت/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

برف و کولاک استان اردبیل را فراگرفت/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

اردبیل – با ورود سامانه بارشی که با کاهش محسوس دما همراه است، بارش برف همراه با کولاک از ساعاتی قبل اکثر شهرهای استان اردبیل را فراگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، ورود و فعالیت سامانه سرد بارشی از روز چهارشنبه منجر به افت محسوس دمای هوای شهرهای اردبیل شده و در تمامی شهرها دما به زیر صفر درجه رسیده است.

در پی کاهش دما بارش برف در شهرها آغاز شده بطوریکه در گرمی، مشگین شهر، بیله سوار، پارس آباد و اردبیل بارش رگباری برف سطح زمین را پوشانده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بارش برف طی روزهای گذشته اطلاع‌رسانی شده بود و به ویژه بارش در مناطق مرکزی و شمالی پیش بینی شده بود.

علی دولتی مهر تصریح کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در مناطق شهری تا شش سانتی مهر، در مناطق کوهستانی تا ۱۵ سانتی‌متر و در ارتفاعات تا ۲۰ سانتی‌متر برسد.

وی افزود: در وضعیت فعلی آسمان ابری و مه‌آلود در تمامی مناطق استان حاکم است و بارش برف در جاده‌ها نیز مشاهده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان با تأکید به بارش رگباری برف در مرکز استان، اضافه کرد: دمای هوا در تمامی شهرها به زیر صفر رسیده است.

دولتی مهر به تداوم وضعیت جوی ذکر شده تا پایان روز جمعه اشاره و تأکید کرد: ضروری است مسافران با استفاده از تجهیزات کافی به اردبیل سفر کنند.

بارش برف که از ساعات اولیه شب گذشته در برخی مناطق استان شدت گرفته موجب یخبندان و برودت شده است. بطوریکه فعالیت آموزشی مدارس مشگین شهر و گرمی و همچنین فعالیت دانشگاه‌های گرمی به دلیل برودت هوا تعطیل اعلام شده است.

کد خبر 4165142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha