۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۰۴

مدیرکل استاندارد بوشهر:

آسانسورهای بیمارستان‌های استان بوشهر غیراستاندارد هستند

آسانسورهای بیمارستان‌های استان بوشهر غیراستاندارد هستند

بوشهر - مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به استاندارد بالابرها و آسانسورها گفت:آسانسورهای بیمارستان‌های استان بوشهر غیراستاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم بهره مند ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالابرها به دلیل نداشتن ایمنی لازم، قابلیت استفاده جهت انتقال فرد یا افراد را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بالابرها تنها در زمینه های تجاری و صنعتی، جهت انتقال بار کارایی داشته و استفاده از آن نیز باید توسط اپراتور مربوطه صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: بهره برداران آسانسور و بالابر، در زمان نصب و استفاده از این تجهیزات، به داشتن پروانه مونتاژ و استاندارد شرکت های نصاب آسانسور توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در صورت عدم دریافت گواهینامه های استاندارد، بروز هرگونه خسارت، متوجه استفاده کنند و مالک این تجهیزات خواهد بود.

بهره مند با تاکید بر لزوم بازرسی فنی آسانسورها و بالابرها در فاصله زمانی یک ماهه، عنوان داشت: در صورت داشتن نواقص فنی و یا استاندارد نبودن آسانسور، شرکت های بیمه نیز، خسارت های ناشی از حوادث مربوطه را متقبل نخواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با انتقاد از وضعیت استاندارد آسانسورهای بیمارستانی استان گفت: متأسفانه در حال حاضر تمامی آسانسورهای مورد استفاده در بیمارستان‌های استان، غیر استاندارد هستند.

وی افزود: آسانسورهای تمامی بیمارستان‌های استان غیراستاندارد است، این در حالی است که به دلیل حساسیت کاربردی این مراکز و استفاده از این آسانسورها توسط بیماران، استاندارد آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: در صورت عدم استانداردسازی این آسانسورها، ناگزیر هستیم با دستور شورای تأمین استان، جهت پلمب آسانسورهای غیر استاندارد بیمارستانی، اقدام کنیم.

بهره‌مند همچنین در خصوص طرح استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی گفت: در فاز اول این طرح، ادارات و هتل‌ها مورد هدف ما بودند، اما در فاز دوم در حال استانداردسازی آسانسور رستوران‌ها، بانک‌ها، مراکز تجاری پرتردد و بیمارستان‌ها هستیم.

وی یادآور شد: در راستای اجرای فاز دوم استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی، آسانسور دو رستوران به دلیل غیراستاندارد بودن، پلمب شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه رستوران در شهر بوشهر از آسانسور استفاده می‌کنند که از این تعداد دو آسانسور که غیر استاندارد بودند پلمب شده و آسانسور رستوران سوم نیز به دلیل هیدرولیکی بودن، مشمول استاندارد اجباری نیست.

کد خبر 4199478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha