۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴

با حضور وزیر نیرو؛

پروژه آبرسانی از سد کوچری به خمین افتتاح شد

پروژه آبرسانی از سد کوچری به خمین افتتاح شد

خمین- پروژه آبرسانی از سد کوچری به شهرستان خمین که با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده، با حضور وزیر نیرو در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه آبرسانی از سد کوچری به شهرستان خمین و فاز اول آبرسانی به روستاهای مسیر این خط انتقال، بعد از ظهر چهارشنبه با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری شد.

براساس این گزارش طرح آبرسانی از سد کوچری به شهرستان خمین برای اولین بار در کشور به روش خرید تضمینی bot)) توسط بخش خصوصی اجرا شد.

از اهداف این پروژه انتقال سالانه ۵.۵ میلیون مترمکعب آب جهت تامین آب شرب و صنعت شهر خمین و ۴۱ روستای مسیر این خط انتقال آب است.

طول خط انتقال این پروژه ۲۰ کیلومتر و دبی انتقال آب ۱۸۲ لیتر بر ثانیه و قطر لوله آن ۶۰۰ میلیمتر با یک ایستگاه پمپاژ است. همچنین یک مخزن ذخیره به حجم پنج هزار متر مکعب و ارتفاع پمپاژ ۱۳۵ متر با جنس لوله فولادی در این طرح آبرسانی به کار گرفته شده است.

طبق گزارش مهر، این پروژه که شامل خط انتقال، تصفیه خانه و نصب تجهیزات کامل می باشد، با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به اتمام رسیده است.

گفتنی است با اجرای این طرح ۱۸۲ لیتر بر ثانیه آب برای بخش صنعت و آشامیدنی وارد مدار آب شهرستان خمین گردید و با اتصال خط لوله آب به سد کوچری مشکل کمبود آب آشامیدنی و شرب این شهرستان رفع شد.

کد خبر 4208984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha