۲۵ آذر ۱۳۸۵، ۱۲:۲۰

در مجموعه " ساعت 10 صبح بود "

تازه ترین سروده های احمد رضا احمدی منتشر شد

تازه ترین سروده های احمد رضا احمدی منتشر شد

مجموعه شعر "ساعت 10 صبح بود " سروده احمد رضا احمدی از سوی نشر چشمه منتشر شد .

به گزارش خبرنگار مهر ، این شاعر پس ازگذراندن یک فصل بدون انتشار کتاب ، امروز مجموعه جدیدی از سروده های خود را به کتابفروشی ها فرستاد . این مجموعه که " ساعت 10 صبح بود " نام دارد در 186 صفحه ، شمارگان 2000 نسخه و با بهای 1600 تومان برای نخستین بار وارد پیشخوان کتابفروشی ها شده است .

این دفتر شعر شامل بیش از 100 قطعه از سروده های جدید شاعر است که در سبک شعر نو است که در تابستان 1385 به پایان رسیده است .

دیگر نمی خواهم ، برای تو ، بر شاخه ها ، این حوادث ، صبح می شود ، چهره ، چشمان ما ، گلهای مریم و یک روز عناوین برخی از سروده های این مجموعه است .

احمدی این روزها پس از مداوای چشمان خود مشغول استراحت است و کمتر به مطالعه و سرودن شعرمی پردازد ، اخیرا یکی از مجموعه شعرهای او با عنوان در بهار خرگوش سفیدم را دیدم از سوی نشر الهدی در کشور ارمنستان منتشر شده بود که نه ناشر اثر و نه شاعر در این زمینه اطلاعی نداشتند .

وی در مورد این اتفاق به خبرنگار مهر گفت : از این که کتابم را بدون اجازه منتشر کرده اند قطعا ناراحت شدم ولی فعلا قصد ندارم وارد مجادله با کسانی که این کار را انجام داده اند شوم و ناشر اثر موضوع را در دست پیگیری دارد .

احمد رضا احمدی در سال 1341 نخستین دفتر شعرش را با عنوان « طرح » منتشر کرد . این دفتر در مسیر جریانی بود که بعدها به نام " موج نو " شناخته شد. وی به غیر از سرودن شعر در زمینه ادبیات کودکان، نوشتن گفتار متن برای فیلم ، دکلمه اشعار و نمایشنامه نیز فعالیت دارد .

این شاعر معاصر در فاصله سالهای 1349 تا 1357 مسئول تولید صفحه و نوار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در واحد انتشارات کانون فعالیت می ‌کرد .همکاری با کتاب هفته ، تماشا ، سخن ، اندیشه و هنر، آرش ، دفترچه ‌های زمانه ، مجله فیلم ، کیهان فرهنگی و همچنین سردبیری مجله دفترهای روزن در سالهای 46 ـ 47 از دیگر فعالیت های ادبی و هنری وی بوده است .
برخی از آثار او عبارتند از : " طرح " 1341، " روزنامه شیشه ‌ای " 1343، " وقت خواب مصائب " 1347، "من فقط سفیدی اسب را گریستم " 1352، " ما روی زمین هستیم " 1352 و " هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود " 1379.

کد خبر 422080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha