۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸

رئیس مرکز فن بازار خبر داد:

سرمایه گذاری ۲۵۷ میلیاردی روی اختراعات محققان کشور

سرمایه گذاری ۲۵۷ میلیاردی روی اختراعات محققان کشور

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: تاکنون ۲۱ قرارداد برای اختراعات ارائه شده در بازار دارایی فکری به ارزش ریالی ۲۵۷ میلیارد منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قنبرپور در نشست با مخترعین منتخب بازار دارایی فکری اظهار داشت: بازار دارایی فکری با همکاری پارک فناوری پردیس، سازمان بورس و اوراق بهادار، اداره ثبت اسناد و املاک کشور و با حمایت معاونت علمی در سال ۹۳ کار خود را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: این مرکز برای افزایش شناخت مخاطبین و بازاریابی و از سوی دیگر عرضه مناسب نوآوری ها به بازار فعالیت می کند.

قنبرپور تأکید کرد: تاکنون ۱۱ رویکرد فستیوال نوآوری در حوزه های خدمات شهری، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، صنایع مواد غذایی، صنایع پلاستیک و پلیمر در کرمانشاه، صنعت سنگ، رنگ و رزین، تجهیزات ورزشی، صنایع شیمیایی و پلیمر برگزار شده است.

به گفته وی بنا است که تا پایان امسال دو فستیوال دیگر در حوزه سلامت و صنایع آرایشی – بهداشتی برگزار شود.

رئیس مرکز فن بازار ملی تأکید کرد: تاکنون ۲۳۸ اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی فکری قرار گرفته که از این تعداد ۲۱ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است.

وی افزود: ارزش این ۲۱ قرارداد برابر با ۱۶۵ میلیارد ریال است.

قنبرپور تصریح کرد: امروز ۸ قرارداد به ارزش ریالی ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون منعقد می شود.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران یادآور شد: به علاوه حجم ریالی قراردادهایی که امروز منعقد می شود، ۲۵۷ میلیارد ریال روی اختراعات ارائه شده در بازار دارایی فکری، سرمایه گذاری شده است.

کد خبر 4228024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha