۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱

نماینده ولی فقیه در امورحج وزیارت:

مسئولان باید برای ایجاد تحول در تمامی زمینه‌ها اقدام کنند

مسئولان باید برای ایجاد تحول در تمامی زمینه‌ها اقدام کنند

نماینده ولی فقیه در امورحج وزیارت گفت: رهنمودهای رهبری نشان می‌دهد که مسئولان باید با قوّت و قدرت بیشتر برای ایجاد تحول در تمامی زمینه‌ها اقدام نموده و مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر در جمع عزاداران فاطمی در حسینیه ثارالله کرمان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شرایط بعد از رحلت پیامبراکرم (ص) در صدر اسلام را بسیار تأثر برانگیز و عبرت آموز توصیف کرد.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با بیان اینکه مردم باید ازحوادث صدر اسلام درس گرفته و مراقبت کنند بلاهایی که بر سر امت اسلامی آمد، تکرار نشود، گفت: بعضی‌ها، مسئولیت‌ها را برای خود یک طعمه می‌بینند و حال آنکه آنها امانت الهی‌اند و فردای قیامت در این زمینه مورد سئوال واقع خواهند شد.

وی افزود: باید تحلیل و بررسی کرد چه اتفاقی افتاد که دختر پیامبراسلام را با گذشت ۷۵ یا ۹۵ روز غریبانه و مظلومانه به شهادت رساندند و جنازه آن حضرت نیز مخفیانه به خاک سپرده شد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه کسانی درآن زمان عهده‌دار زمامداری جامعه اسلامی شدند که رسول خدا (ص) فرموده بود هر وقت معاویه را روی منبر من دیدید او را به پایین آورده و شکم او را بدرید، خاطر نشان کرد:  در شرح نهج البلاغه "ابن حدید" نکاتی بسیار جانسوز نقل شده است که دل هر انسان مسلمانی را بدرد می‌آورد یعنی کار به جایی رسید که علی (ع) را در منابر لعنت می‌کردند و به خطبای بلاد دستور داده بودند با ذکر مشخصات آن حضرت را مورد سبّ و لعن قرار دهند.

وی تأکید کرد : امروز مردم ما باید از حوادث صَدر اسلام درس گرفته و مراقبت کنند تا بلاهایی که بر سر شیعه آمد، تکرار نشود.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با اشاره به سخنان روز ۲۹ بهمن ماه رهبرمعظم انقلاب درجمع مردم آذربایجان گفت : رهبر معظم انقلاب به هر مناسبتی در سخنرانی ها تلاش می کنند مردم را نسبت به خطرها و آسیب‌ها توجیه کنند تا مردم گرفتار ارتجاع و بازگشت نشوند.

وی با بیان اینکه از نظر قرآن و روایات نقاط آسیب‌پذیر یک جامعه دینی معلوم و روشن است و باید با هشیاری از تکرار آنها جلوگیری کنیم، اظهار داشت : یکی از مواردی که باعث می‌شود جامعه از هم گسیخته شود مسئله ظلم و ستم است .

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با اشاره به اینکه در قرآن درسوره انبیاء آیه ۱۱ آمده است قومی  که ستمگرو ظالم بودند خداوند به دلیل ستم شان آنها را ازبین بُرد و قومی دیگر را جایگزین آنها کرد، گفت: ظلم وستم درهرجامعه‌ای باشد باعث فروپاشی آن جامعه می‌شود و در روایت صریحا آمده است که عمرستمگرکوتاه خواهد شد چرا که ظلم موجب نارضایتی درجامعه می‌شود واعتماد عمومی را سَلب می‌کند.

وی با بیان اینکه گناه و نافرمانی خدا یکی دیگر از عوامل فروپاشی جامعه اسلامی است، افزود : در قرآن آمده که درگذشته عده ای به دلیل ارتکاب به گناه نابود شدند، در نتیجه جامعه‌ای سعادتمند می‌شود که گناه در آن نباشد .

وی با اشاره به اینکه سیل گناه اگر آمد همه را با خود می‌برد و اینگونه نیست که فقط به شخص گناهکار آسیب برساند، اظهارداشت : قرآن صریحاً می‌گوید: "استغفروا ربکم" از خدا طلب آمرزش کنید " یرسل السماء علیکم مدراراً " تا خداوند برکاتش را بر شما نازل کند.

وی اختلاف و تفرقه را از دیگرعوامل فروپاشی جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت : درحدیثی از رسول خدا(ص) نقل شده که فرمود: با هم اختلاف نکنید چرا که آنهایی که قبل از شما بودند اختلاف کردند و نتیجه آن هلاکت و نابودی آنها شد .

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت افزود: امیرالمؤمنین (ع) به خداوند سوگند می‌خورد روزی را می‌بینم که معاویه برمردم مسلط خواهد شد، سپس دلیل آن را اینگونه ذکر می کنند و می فرمایند: دشمنان شما در مسیر باطل با هم متحّد هستند درحالیکه شما درمسیر حق از زیربارمسئولیت شانه خالی می‌کنید.

وی با بیان اینکه مردم در۲۲ بهمن با همه سلایق به صحنه آمدند و دنیا را از وحدت خود خیره ساختند، تصریح کرد : اینکه استکبار به کشور ما حمله نظامی نمی‌کند از وحدت و انسجام مردم ایران می‌ترسد و این امر را در هشت سال جنگ تحمیلی نیز تجربه کرد.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه اسلام طرفدار یک مدیریت عالمانه و مُدبرانه است و شایسته سالاری را توصیه کرده است، گفت : اسلام سوء مدیریت را نیزازجمله عوامل فروپاشی جامعه عنوان می‌کند.

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت با بیان اینکه بعضی‌ها، مسئولیتها را برای خود مثل یک طعمه می‌بینند، تأکید کرد :مسئولیت‌ها جای آزمون وخطا نیست و باید بهترین‌ها درهرحوزه مردم را مدیریت کنند.

وی افزود : امام علی (ع) به کسانی که دنبال پُست و مقام بودند، مسئولیت نمی‌داد .

حجت الاسلام قاضی عسکربیان کرد: اسلام همه ظرایف را برای زندگی مردم در نظر گرفته و ما را به انجام آنها توصیه کرده است تا در مسیر زندگی دُچار انحراف نشویم .

وی تصریح کرد: افرادی بودند که بعد از انقلاب مسئولیت گرفتند امّا ازآنجا که ریاست طلب بودند هم خود را نابود  و هم به مردم آسیب وارد کردند.

وی افزود: رهنمودهای مقام معظّم رهبری درباره مقابله با قدرت‌های بزرگ و استکبار و تحقّق اقتصاد مقاومتی در روز گذشته نشان می‌دهد که مسئولان باید با قوّت و قدرت بیشتر برای ایجاد تحول در تمامی زمینه‌ها اقدام نموده و مشکلات مردم را حل کنند.

کد خبر 4232076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha