۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷

۱۰ مقاله برگزیده در جشنواره تجربیات برتر آموزش عربی معرفی می شوند

۱۰ مقاله برگزیده در جشنواره تجربیات برتر آموزش عربی معرفی می شوند

اهواز - مدیر دانشگاه فرهنگیان خوزستان از معرفی و ارائه ۱۰ مقاله برگزیده در جشنواره سراسری تجربیات برتر اساتید و معلمان آموزش عربی در اهواز خبر داد.

حسن جرفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ۱۳۴ مقاله رسیده به دبیرخانه جشنواره تجربیات برتر اساتید و معلمان آموزش عربی از سراسر کشور عنوان کرد: از بین مقالات ارسالی و تجربیات برتر اساتید و معلمان آموزش عربی، تعداد ۴۲ مقاله در بخش نهایی پذیرفته شدند که ۱۰ مورد از آنها در روز دهم اسفند ماه سال جاری در سالن امید دانشگاه فرهنگیان خوزستان به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شوند.

جرفی یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره را سازماندهی دانش بومی حاصل از تجربیات اساتید و معلمان در آموزش درس عربی دانست و افزود: ثبت و تدوین تجارب ارزشمند اساتید و معلمان عربی، انتقال تجربه های تدریس زبان عربی، ایجاد فرصت برای تعامل علمی میان استادان و معلمان در به اشتراک گذاری دانش عملی و ایجاد نگرش مثبت نسبت به خود روایت پژوهی در معلمان به منظور ثبت تجربیات حرفه ای خود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در خصوص محورهای جشنواره و موضوع مقالات رسیده به دبیرخانه گفت: اساتید و معلمان مقالات خود را با محوریت راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش رشته عربی، کلاس های چند پایه و تجارب حرفه ای معلمان درس عربی، به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و ارزشیابی در آموزش درس عربی برای دبیر خانه ارسال کردند. همچنین، مقابله با کج فهمی های رایج در آموزش رشته عربی، طراحی آموزشی و انتقال تجارب پژوهشی نیز از محورهایی هستند که معلمان در خصوص آنها مقالاتی را  ارسال کردند.

جرفی در ادامه افزود: این جشنواره با حضور معلمان و علاقمندان رشته عربی به مدت یک روز در شهر اهواز برگزار می شود و در همین راستا مقالات برتر به صورت سخنرانی ارائه می شوند. در  مراسم اختتامیه جشنواره نیز از ۱۰  مقاله و تجربه برتر آموزشی و ۴۲ مقاله پذیرفته شده تجلیل به عمل می آید.

کد خبر 4239655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha