۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵

در مرکز اسلامی هامبورگ؛

ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در آلمان افتتاح شد

ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در آلمان افتتاح شد

ششمین دوره مسابقات قرآن اروپایی با حضور قرآنیان سراسر جهان در مرکز اسلامی هامبورگ آلمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاحیه ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم شامگاه دیروز ۱۱ اسفند ماه در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

این مراسم با تلاوت استاد رحیم خاکی  آغاز شد و با اجرای برنامه توسط حافظ قرآن توسط محمد مهدی  حق گویان  ادامه یافت.محمد مهدی حق گویان حافظ کل قرآن کریم به ۷۴ روش همچنین حافظ کل قرآن کریم به قرائات سبع و مسلط به تفاسیر قرآن کریم (المیزان، مجمع البیان، روح المعانی و کشاف) در افتتاحیه این دوره از مسابقات به تلاوت پرداخت.

اجرای گروه تواشیح نور در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم  و سخنرانی آیت الله رمضانی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در مرکز اسلامی هامبورگ  از دیگر برنامه های افتتاحیه این دوره از مسابقات بوده است.

نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم ،  زمینه سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی ، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر  از اهداف این مسابقات است.

قرائت قرآن ویژه برادران، حفظ قرآن ویژه  برادران و خواهران،  ترتیل ویژه خواهران ،  مفاهیم قرآن ویژه برادران وخواهران  اذان ویژه برادران، تواشیح ویژه برادران و بدون موزیک و تلاوت تقلیدی   برای نوجوانان از رشته های ششمین دوره مسابقات قرآنی اروپایی می باشد.

بنابر گزارش مهر  مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می گردد و کلیه مسلمانان ساکن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدودیت سنی می توانند در این مسابقات شرکت نمایند.

همچنین ، کارگاه آموزشی تجوید و صوت و لحن قرآن کریم  با حضور استاد رحیم خاکی از اساتید بین المللی قرآن کریم

از روز دوشنبه ۲۶ فوریه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰   در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شده است.برپایی محافل انس با قرآن نیز از دیگر برنامه های حاشیه ای این مسابقات بوده است.

کد خبر 4242082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha