۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۰۳

محیط زیست قزوین با دادگستری و منابع طبیعی تفاهم نامه امضا کرد

محیط زیست قزوین با دادگستری و منابع طبیعی تفاهم نامه امضا کرد

قزوین-تفاهمنامه سه جانبه به منظورتوسعه همکاری مشترک فی مابین دادگستری کل استان قزوین ، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین واداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهمنامه سه جانبه به منظورتوسعه همکاری مشترک و بهره مندی از ظرفیت، توانمندی و تجارب و تقویت نقش جوامع بومی و محلی، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و تعاونی های تخصصی به منظور تشریک مساعی در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی استان روز یکشنبه فی مابین دادگستری کل استان قزوین، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین واداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منعقد گردید.

سیاوش شمسی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: این تفاهمنامه به منظور بهره مندی از ظرفیت، توانمندی و تقویت نقش جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد، اتخاذ تدابیر مناسب در جهت پیشگیری از تخریب، تعرض، تصرف غیر قانونی، واگذاری و بهره برداری غیر مجاز از اراضی ملی و دولتی به ویژه مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری به امضا رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد:در این توافق بین دستگاهی مواردی همچون اتخاذ سیاست ها و تدابیر مشترک و هماهنگ برای پیشگیری از جرایم و تخلفات مربوط به محیط زیست و تنوع زیستی ومنابع طبیعی، منظور شده است.

شمسی پوردر ادامه یادآور شد: بررسی و پیگیری گزارشات مردمی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی منظور تحقق عملی منویات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، ترویج فرهنگ صیانت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از طریق ظرفیت تشکل ها و اموزش های عمومی، به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات فنی بین بخشی، تدوین و اجرای برنامه های اجرایی و عملیاتی مشترک و طراحی، ایجاد و راه اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی مشترک از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: مشارکت و همکاری در گسترش سطح آگاهی، بینش و فرهنگ محیط زیستی و منابع طبیعی وتقویت فرهنگ و معارف دینی، نهادینه سازی فرهنگ، اخلاق و حقوق محیط زیست و منابع طبیعی، همکاری در جلب مشارکت، آموزش و بهره گیری از ظرفیت های مردمی، حمایت از تشکل های شهری و روستایی در پیشگیری از نابودی محیط زیست و منابع طبیعی و مشارکت در اطلاع رسانی و ارتقاء سطح اگاهی عمومی مردم در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی نیز جزء تعهدات مشترک تفاهم نامه است.

شمسی پور در پایان گفت: امیدوارم با تنظیم چنین تفاهم نامه های فی مابین ادارات مختلف و محیط زیست بتوانیم حمایت همه جانبه و همکاری لازم را از دستگاه های ذیصلاح دریافت نموده و هرچه بیشتر محیط زیست ومنابع طبیعی کشور را با همکاری و همیاری تمامی مردم بخصوص تشکل های زیست محیطی حفظ کنیم.

کد خبر 4248519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha