۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

جشن های نوروزگاه در مکان های گردشگری استان زنجان برگزار می شود

جشن های نوروزگاه در مکان های گردشگری استان زنجان برگزار می شود

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: در ایام نوروز جشن های نوروزگاه در سلطانیه، رختشویخانه و کتله خور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی،  افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در قالب جشن‌های نوروزگاه در مجموعه سلطانیه در طول فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر صبح و عصر برگزار خواهد شد که نقالی، موسیقی عاشقی، بحر طویل خوانی، نمایش موزیکال کودکان و نمایش آئینی و سنتی کوسمه گلین از جمله این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی آشیقی در مجموعه رختشویخانه و  اجرای برنامه‌های آیینی در مجموعه غار کتله خور در از دیگر جشن‌های نوروزگاه هست که در استان زنجان برپا خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان در خصوص ثبت جهانی نوروز عنوان کرد: با توجه به اینکه نوروز یکی از ارزشمندترین مواریث معنوی بشری است و به‌عنوان اولین پرونده زنجیره‌ای با مشارکت ۱۲ کشور در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده، احیا مواریث معنوی حوزه نوروز در ایران نیز یکی از اهداف ثبتی این پرونده است که با جشن‌های نوروزگاه محقق می‌شود.

رحمتی افزود: نوروزگاه این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا با داشتن اوقات فراغتی مفرح در مقاصد گردشگری، با مجموعه آئین‌ها با موضوع مواریث معنوی حوزه نوروز آشنا شوند.

کد خبر 4255897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha