۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴

دبیر علمی کنگره ایمونولوژی و آلرژی ایران عنوان کرد؛

تلاش محققین ایمونولوژی برای تولید واکسن درمان سرطان

تلاش محققین ایمونولوژی برای تولید واکسن درمان سرطان

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی، گفت: محققین رشته ایمونولوژی به دنبال تولید واکسن برای درمان سرطان ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید محمود مسیح هاشمی در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، اظهار داشت: ایمونولوژی، علم بررسی سیستم ایمنی بدن برای تشخیص و درمان انواع بیماری هاست.

وی با بیان این مطلب که خیلی از بیماری ها مرتبط با سیستم ایمنی بدن است، افزود: خیلی از بیماری ها منشا ایمونولوژیک دارد، مثل آلرژی ها، بیماری های التهابی و...، که می توان با استفاده از سیستم ایمنی بدن، آنها را کنترل و پیشگیری کرد.

هاشمی با تاکید بر این مطلب که علم ایمونولوژی به دنبال روش های نوین درمانی با استفاده از سیستم ایمنی بدن است، تصریح کرد: ایمونولوژی می خواهد با سلول های بدن به جنگ سرطان ها برود.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی ایمنولوژی و آلرژی ایران، گفت: محققین و دانشمندان رشته ایمونولوژی به دنبال واکسن برای درمان سرطان ها هستند و تاکنون توانسته اند با استفاده از سلول های ایمن و بنیادی، مدل حیوانی واکسن را آزمایش کنند و امید می رود بتوانند نوع انسانی این واکسن را تولید کنند.

هاشمی به برنامه ها و اهداف چهاردهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران اشاره کرد و افزود: ۱۰۸۰ خلاصه مقاله به کنگره ارسال شد که ۹۰۰ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می شود. همچنین، ۳۱ محور تخصصی برای کنگره پیش بینی شده و ۵۵ کارگاه تخصصی نیز برپا می شود.

وی گفت: هدف کنگره، کمک به ارتقای رشته ایمونولوژی با توجه به اولویت های کشور در خصوص تولیدات دانش بنیان است.

کد خبر 4282046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha