۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد؛

پرهیز از افراط گرایی دینی و تندروی مذهبی

 پرهیز از افراط گرایی دینی و تندروی مذهبی

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: پرهیز از افراط گرایی دینی و تندروی مذهبی از تأکیدات جامعه‌المصطفی العالمیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه‌،‌  آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار «پروفسور سینانایکاگه گامینی» رئیس دانشگاه «روهونا» سریلانکا، به  فعالیت‌های جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد و اظهار داشت: در شهر قم بیش از ۱۰ هزار محقق و استاد در رشته‌های گوناگون علوم اسلامی و انسانی در حال تدریس و فعالیت‌های پژوهشی هستند و بیش از ۲۰۰ رشته و گرایش در جامعه المصطفی در حوزه علوم اسلامی و انسانی ارائه می‌گردد.

وی بر نزدیکی هرچه بیشتر و گره زدن علوم اسلامی و دینی با واقعیت‌های جامعه و مسائل انسانی و بشری تأکید کرد و ابراز داشت: بشریت در حوزه علوم اسلامی، علوم انسانی و اجتماعی با مسائل بسیار مهمی مواجه است که همه آدمیان با قطع نظر از جایگاه خود، باید بدان توجه داشته باشند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه موضوعات خانواده، محیط زیست و صلح بشری را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بشریت عنوان کرد و اذعان داشت: همه مراکز علمی و دینی جهان باید به مسائل کلان بشری که انسان امروز با آن روبروست، توجه روز افزون تری داشته باشند.

آیت الله اعرافی با بیان این که پیروان ادیان باید با نگاه عقلانی بر گفتگو و تعامل تأکید کنند، افزود: جامعه المصطفی ضمن تأکید بر تعاملات بین الادیانی، رشته‌های متعددی را در راستای نهادینه سازی نگاه عقلانی، در حوزه ادیان و مذاهب راه اندازی کرده است.

وی پرهیز از افراط گرایی دینی و تندروی مذهبی را از تأکیدات جامعه المصطفی العالمیه برشمرد و یادآور شد: نهادینه سازی گفتگو و تعامل میان ادیان و مذاهب، از مهم‌ترین توجهات رسالتی جامعه المصطفی العالمیه به شمار می‌رود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به این که جهان در حال توسعه، باید توجه روز افزونی نسبت به ارتباطات علمی و فرهنگی ملت‌ها داشته باشد، تصریح کرد: مراکز علمی و دانشی جهان باید ضمن ترسیم جبهه علمی و دانشی واحد، در راستای تعمیق روابط علمی و فرهنگی ملت‌ها قدم‌های بسیار مهمی بردارند.

کد خبر 4284048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha