۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰:۳۲

معاون وزارت ورزش و جوانان:

کشور نیاز به تحول مدیریتی در حوزه جوان‌گرایی دارد

کشور نیاز به تحول مدیریتی در حوزه جوان‌گرایی دارد

زنجان-معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: کشور نیاز به تحول مدیریتی در حوزه جوان‌گرایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدمهدی تندگویان شامگاه یکشنبه در بیست و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه موضوع جوانان مختص وزارت ورزش و جوانان نیست، افزود: همه بخش‌های جامعه باید نسبت به مسائل و مشکلات جوانان دغدغه داشته باشند و نسبت به رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع آمارها با واقعیت‌های موجود در جامعه مغایرت دارد، ادامه داد: نبود هماهنگی میان دستگاه‌ها، نبودن تمرکز و زمان دهی و نبودن دغدغه مشکلاتی است که باید حل شوند ما نباید نسبت به مسائل مهم به‌خصوص در حوزه جوانان دچار بی‌حسی شویم.

تند گویان با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی از مدیران نسبت به مسائل حوزه جوانان، افزود: نبود هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، دغدغه مند نبودن و وقت نگذاشتن مدیران برای امور جوانان از مشکلات حوزه جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  با اشاره به اینکه در گذشته آسیب‌هایی چون طلاق بسیار کم بود ولی د ر حال حاضر  بسیاری از خانواده‌ها با این چالش مواجه هستند، افزود: اگر وضعیت جوانان استان ساماندهی یابد همه بخش‌ها سامان می‌گیرند.

تند گویان یکی از راه‌های برون رفت حوزه جوانان از آسیب‌های اجتماعی را اشتغال عنوان کرده و گفت: اینکه همه افراد جذب دستگاه‌های دولتی شوند ممکن نیست پس در این میان یکی از راه‌ها ایجاد تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان است و دولت نیز متعهد شده ۶ هزار تشکل حداقل تا پایان دوره در کل کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته به ازای هر ۱۰۰ نفر به تشکل وجود دارد اما در کشور ما به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک تشکل وجود دارد، گفت: دولت برای تشکل‌ها مزایای مناسبی از جمله معافیت از مالیات، فراهم بودن بیمه و سایر موارد در نظر گرفته است در نتیجه بسیاری از حوزه‌ها می‌توانند کارآمد باشند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: امسال با صندوق کارآفرینی امید توافقاتی انجام شده و اعتبارات در جهت ارائه وام به سمن‌ها در جهت توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است.

تندگویان بر لزوم حضور تشکل‌ها در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و ارائه گزارش از فعالیتشان را مورد تاکید قرار داد و گفت: یک فضای تبلیغات شهری برای تشکل‌ها به صورت رایگان در نظر گرفته شود تا مردم با کار آنها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۲۰۰ دفتر مشاوره ازدواج زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در کشور فعال است،  افزود: طبق آمارها بعد از برپایی این دفاتر که اغلب به صورت رایگان در سه دوره قبل، حین و بعد از ازدواج را شامل می‌شود کاهش ۱۰ درصدی طلاق حاصل شده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۱ درصد طلاق‌ها زیر یک سال و ۴۷ درصد طلاق‌ها در کشور زیر پنج سال اتفاق می افتد، یادآور شد: این آمار نشان از آن دارد که نبود شناخت در سال‌های نخست زندگی تأثیر قابل ملاحظه‌ای در وقوع طلاق دارد بنابراین باید مشاوره‌های قبل از ازدواج جدی گرفته شود.

تندگویان با تأکید بر اینکه کشور نیاز به تحول مدیریتی در حوزه جوان‌گرایی دارد،  گفت: تجربه هشت سال دفاع مقدس، تجربه‌ای ارزشمند و تأثیرگذار از اعتماد به جوانان است که باید این رویکرد در مقطع کنونی مورد توجه قرار گیرد.

وی  پیر شدن سن مدیریتی  را از مهم‌ترین تهدیدات جامعه ایران عنوان کرد و گفت: جوان گریی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای توسعه کشور است و استان زنجان می‌تواند در این زمینه پیش‌قدم باشد.

کد خبر 4295880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha