۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۱

دوره هفتم اردوی «آفتاب‌گردان‌ها» برگزار می‌شود

دوره هفتم اردوی «آفتاب‌گردان‌ها» برگزار می‌شود

نخستین اردوی هفتمین دوره آموزشی شعر جوان کشور با عنوان «آفتاب‌گردان‌ها» هفدهم تیرماه ۱۳۹۷ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این اردو که مختص بانوان شاعر است، با حضور ده‌ها شاعر جوان عضو این دوره، از سراسر کشور، در مجتمع آدینه برگزار می‌شود. طی اردوی هفتم که روز بیستم تیرماه خاتمه می‌یابد، اعضای آفتاب‌گردان‌ها از کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی متعدد با حضور شاعران و منتقدان برجسته کشوری، در کنار برنامه‌های جنبی بهره‌مند می‌شوند.

میلاد عرفان‌پور، شاعر و دبیر دوره‌های آموزشی شعر جوان کشور، «آفتابگردان‌ها» و مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، گفت: «آفتاب‌گردان‌ها» تجربه برگزاری ده‌ها اردوی آموزشی جامع در شهرهای مختلف و همچنین آموزش بیش از هفتصد شاعر جوان را در کارنامه خود دارد.

به گفته وی، اطلاعات تکمیلی و جزییات این دوره، در نشست خبری ویژه آغاز دوره هفتم آفتابگردان‌ها، روز سه‌شنبه دوازدهم تیرماه ساعت ۱۰ صبح به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

یادآوری می‌شود، شاعران جوان و استعدادهای تازه شعر کشور پیش از این در فراخوان مربوطه با ارسالِ شعر شرکت کرده‌اند و بر اساس معیارهای مشخصی گزینش شده‌اند. مطالعات در زمینه شعر، انگیزه و جدیت، توان شعرخوانی، سطح دانش معرفتی، و آزمون طبع شعر از جمله مهم‌ترین معیارها برای حضور در این دوره تخصصی است.

دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها را دفتر شعر مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به صورت سالانه برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی، کمک به پویایی شعر جوان، کشف و پرورش استعدادها و زمینه‌سازی برای رویش نسل جدید شاعران انقلاب اسلامی است.

کد خبر 4336623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha