۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲

آلن برسه در همایش تجاری ایران و سوئیس:

مبادلات مالی ایران وسوئیس ادامه داشته باشد/زمینه های توسعه همکاری

مبادلات مالی ایران وسوئیس ادامه داشته باشد/زمینه های توسعه همکاری

رئیس جمهور سوئیس گفت:در چالش های موجود در روابط تجاری بین ایران و سوئیس می خواهیم که مبادلات مالی دست کم برای کالاهای اساسی ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، «آلن برسه» رئیس جمهور سوئیس در همایش مشترک تجاری ایران و سوئیس که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد، اظهار داشت: در چالش های موجود در روابط تجاری بین ایران و سوئیس می خواهیم که مبادلات مالی دست کم برای کالاهای اساسی ادامه داشته باشد و دو حوزه غذا و دارو برای توسعه همکاری وجود دارد.

وی افزود: نقشه راه بین ایران و سوئیس از نظر مبادلات دانش و پژوهش نکات مهمی در بر دارد و برای اقتصاد سوئیس بسیار مهم است چراکه ما دسترسی به دریا نداریم و منابع طبیعی بسیار کمی داریم و دانش برای ما بسیار مهم است برای اینکه بتوانیم در صحنه رقابت باقی بمانیم.

رئیس جمهور سوئیس با بیان اینکه فعالان ما در عرصه علم و پژوهش می توانند حضور بین المللی داشته باشند تا بتوانند با بهترین پژوهشگران جهانی رقابت کنند، تصریح کرد: سوئیس بسیار خرسند است از اینکه ایران سرمایه گذاری زیادی در بحث علم و پژوهش انجام داده است. انتشار مقالات علمی خصوصا در حوزه های فنی افزایش چشمگیری داشته به همین دلیل پژوهشگران و دانشگاه های دو کشور باید برای ارتباط بیشتر با یکدیگر ترغیب شوند.

برسه ادامه داد: امروز تفاهم نامه ها و قرارداد همکاری دوجانبه ای را در زمینه های علمیریال حمل و نقل جاده ای و مراقبت های بهداشتی به امصا خواهیم رساند.

وی با تاکید بر اینکه روابط بین ایران و سوئیس بر پایه های محکمی استوار است و طوفان های زیادی را متحمل شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۰ سال است که پیمان دوستی داریم و اعتقاد داریم که منفعت و مصلحت ما در رعایت بهتر قواعد بین المللی است.

برسه در پایان گفت: با توجه به جهانی شدن و تغییرات اقتصادی و سیاسی احترام به گفتگو به نفع همگان است.

کد خبر 4337337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha