۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹

دبیر صنف کشاورزان اصفهان:

مصوبات جلسه شورای عالی آب در دست اجراست

مصوبات جلسه شورای عالی آب در دست اجراست

اصفهان - دبیر صنف کشاورزان استان اصفهان گفت: مصوبات جلسه شورای عالی آب در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار امینی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:رودخانه زاینده رود تنها برای کشاورزان نیست. در گذشته مردم فکر می کردند آب زاینده رود را فقط کشاورزان استفاده می کنند اما واقعیت این است که اتفاقاتی در سطح زمین می افتد و روی سطح زمین مرزبندی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: روی جو زمین اتفاقاتی جاری است که آنها را نمی بینیم و امکان مرزبندی نه در جو وجود دارد نه بر روی زمین اما نبود زاینده رود جو ما و سطح زمین را دچار اخلال کرده است.

دبیر صنف کشاورزان استان اصفهان گفت: بعضی فکر کرده اند اگر آب نباشد از جای دیگر آب می آوریم اما اشکال اصلی و اساسی ما این است که اکوسیستم و طبیعت را بی جان می دانیم با اینکه اگر آب را از مناطق دیگر به اصفهان بیاوریم نتوانسته ایم آب را به پیکره اصلی بازگردانیم.

 وی با اشاره به اینکه در ایران دیگر هیچ رودخانه زنده ای باقی نمانده است، ادامه داد: هر تغییری در اکوسیستم که سیر عادی طبیعت را به هم بزند به ضرر ختم می شود، ما یک رودخانه و دریاچه آباد در ایران نداریم و فکر می کنیم بارندگی کاهش یافته است در صورتی که آمار سال های پیش می گوید یک هزار و ۳۸۵ میلی متر در سال ۹۵-۹۶ و یک هزار و ۲۳۵ میلی متر در سال ۹۴-۹۵ و یک هزار و ۶۳۰  میلی متر در سال ۹۳-۹۴ بارندگی داشته ایم.

امینی افزود: این آمار و ارقام نشان می دهد ما دچار کم آبی نیستیم بلکه دولت و دولت مردان ما قانون شکنی می کنند و روح بسیاری از قوانین را با آیین نامه های دولت تغیر می دهند البته مردم و قانون شکنی های مردم نیز در این زمینه بسیار است و ما با ساماندهی که در اطراف رودخانه انجام دادیم تخلفات زیادی را دیده ایم.

وی با بیان اینکه شهر در حال فرونشست است، گفت: ما بخواهیم و نخواهیم شهر در حال فرونشست و شهرداری اصفهان نیز این مورد را تایید کرده است و نبود آب های زیر زمینی علاوه بر فرونشست زمین، پس لرزه و زمین لرزه در اطراف مناطقی که آب زیرزمینی ندارند، ایجاد می کند.

دبیر صنف کشاورزان استان اصفهان با تاکید بر اینکه اثبات علمی بین سطح سبز روی زمین و باران زایی ابر ها وجود دارد، افزود: تعداد بارش ها در ایران کاهش یافته است و در سال جاری تنها سالی بود که آمار از کاهش میزان بارندگی داشتیم و این کاهش باران به دمای روی زمین و عوامل دیگر بستگی دارد، به همین خاطر است که بعضی ابرها در سواحل مدیترانه بارش دارند اما در ایران از میزان بارندگی آنها کاسته می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای پرداخت خسارت باید با حق آبه دار به توافق رسید، سال گذشته به کشاورزان شرق استان اصفهان یک تا سه میلیون خسارت پرداخت شد.

امینی افزود: با برنامه ریزی و تصمیم هایی که گرفتیم قرار بر این شد مصوبات سه جلسه دهم، سیزدهم و بیست و چهارم شورای عالی آب را اجرایی کنیم که تشکیل شورای هماهنگی برای اجرای مصوبات، مدیریت واحد در حوضه رودخانه زاینده رود، احداث تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد، بازگرداندن آب های فروخته شده توسط دولت و تشکیل صندوق پرداخت خسارت از جمله مصوبات این سه جلسه است که برای کاهش مشکلات آبی در حال اجرای آنها هستیم.                                       

کد خبر 4364075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha